
Un dels radars per trams situats a Amposta. Foto: Sílvia Berbís
En concret, aquest radar llegirà la matrícula a l'inici i al final del tram, i realitzarà un càlcul aproximat de la velocitat mitjana en el recorregut. Si aquesta és molt superior, voldrà dir que el vehicle ha infringit la normativa de trànsit i, per tant, serà multat. En un primer moment, aquest sistema es va utilitzar per calcular la velocitat a l'interior de túnels, concretament, al de Vielha. No obstant això, des del 2009 ja s'han extès per diversos punts de l'Estat espanyol i, a la xarxa viària catalana, ja se'n poden trobar diversos.
Els nous radars que el SCT instal·larà a les carreteres catalanes estaran situats a Berga, a la A-7 a la demarcació de Tarrgaona, a la C-16 als túnels de Vallvidrera, a la N-2 a la Jonquera, a la C-14 a Lleida i a la C-66 a Rupià.

Exemple del funcionament dels radars per tram. Foto: RACC