Les festes de Nadal tornen a estar marcades per la Covid-19. I també l’inici del 2022. No obstant això, la nit més màgica de l’any es prepara a Berga amb la mateixa il·lusió de sempre. Després d’un any sense cavalcada, aquest 2022 els infants de la ciutat podran tornar a veure els Reis Mags d’Orient desfilar amb les seves carrosses pels carrers de la ciutat. Fidels a la seva cita, el dia 5 de gener, Melcior, Gaspar i Baltasar tornaran a desprendre il·lusió i felicitat.
[noticiadiari]60/24386[/noticiadiari]
A les 17 h la cavalcada sortirà des de la plaça de Gernika juntament amb un seguici format per patges i patgesses, portadors de torxes, estendards i música a càrrec d’una formació de l’Escola Municipal de Música de Berga. La comitiva reial seguirà pels carrers Pere II, Mestre de Pedret, Salvador Espriu, Isaac Albéniz i Pere III fins a arribar a la carretera de Sant Fruitós, el carrer del Roser i la plaça de la Creu. En aquest punt del recorregut, els reis deixaran les carrosses i continuaran la ruta a peu pel carrer de la Ciutat fins a la plaça de Sant Pere.
Tot seguit, els Reis d’Orient es dirigiran a l’Ajuntament de Berga on l’alcalde, Ivan Sànchez, els entregarà les claus de la ciutat que els permetrà accedir a les llars berguedanes durant la nit per deixar-hi els regals. Una de les novetats principals d’enguany serà el canvi d’ubicació de la rebuda i atenció dels infants. En aquesta ocasió, l’atenció es portarà a terme a l’exterior del consistori per garantir les mesures sanitàries. En concret, Ses Majestats s’ubicaran als baixos de l’ajuntament i s’habilitaran diferents espais o files per organitzar les cues de les persones que vulguin saludar o entregar les cartes d’última hora als Reis d’Orient.
[h3]Visita reial a les residències, centres de dia i l’hospital[/h3]
Melcior, Gaspar i Baltasar arribaran al migdia a la ciutat de Berga. En aquesta ocasió, una comitiva reduïda formada per reis, patges i patgesses reials es distribuiran per visitar les residències, els centres de dia i l’Hospital Sant Bernabé. El seguici no accedirà a l’interior dels centres sinó que des de l’exterior s’entregaran uns obsequis acompanyats d’una carta signada per Ses Majestats, els Reis d’Orient.
La Cavalcada de Reis de Berga recupera la desfilada de les carrosses pels carrers de la ciutat
Una de les novetats principals d’enguany serà el canvi d’ubicació de la rebuda i atenció dels infants
ARA A PORTADA
-
Montse Venturós se sincera després de patir depressió: «Vaig tenir por de mi mateixa» Lluís Girona Boffi
-
-
La vaga al Tossalet afecta els cursos de natació escolar i per a persones amb diversitat funcional Redacció
-
-
Més de 1.300 persones signen per demanar expedicions de bus directes entre Berga i Barcelona Lídia López
Publicat el 04 de gener de 2022 a les 15:40
Et pot interessar
-
Societat El Tossalet torna a la vaga: la CGT insta la Federació a negociar i l'Ajuntament a involucrar-se
-
Societat El Consell Comarcal del Berguedà proposa que la taxa de residus augmenti un 5% el 2026
-
Societat Montclar renova les Tres Flors d'Honor als premis Viles Florides de Catalunya
-
Societat El COAC-CC i la Serradora Boix signen un conveni per unir l'arquitectura amb la indústria de la fusta
-
Societat La FEEC impulsa una jornada formativa sobre voluntariat inclusiu a Saldes
-
Societat La Festa del Bolet de Cal Rosal dinamitzarà el Mercat amb tallers, música i un showcooking