Les adversitats climàtiques en forma de sequera als boscos i altes temperatures no han deslluït la 22a edició de la campanya Cuina del Bolet del Berguedà, que ha tancat aquesta setmana amb un bon resultat. En total, s'han servit un total de 1.300 menús de bolet als tretze restaurants participants de la iniciativa. La campanya de l’Associació d’Hostaleria i Turisme del Berguedà i l’Agència de Desenvolupament del Berguedà ha tornat a posar en valor el bolet com a producte estrella de la comarca durant la tardor.
Jordi Badia, president de l’Associació d’Hostaleria i Turisme, ha valorat positivament la campanya i ha recordat que enguany s’han superat lleugerament els menús servits durant el 2021, quan se'n van servir uns 1.200. Celebra el resultat en un any "complicat pel bolet": "La temporada va començar molt d’hora i abundant, però les condicions meteorològiques marcades per les altes temperatures i la manca de pluja han perjudicat la presència de bolets al bosc", ha assegurat.
Tot i les dificultats, els restauradors han mantingut l’afluència de visitants provinents, majoritàriament de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i de les comarques gironines. Badia ha volgut agrair "la bona resposta dels restauradors en l’any de recuperació de la normalitat de la campanya, després dels dos anys de pandèmia" i ha destacat "l’esforç dels restauradors d'oferir preus ajustats amb productes de temporada i del Berguedà".
Aquest 2022, un total de tretze restaurants de la comarca han participat en la iniciativa, es tracta de la Cuina del Bolet Ca l’Amagat i Niu Nou (Bagà); La Barana, La Cabana, Cal Travé (Berga); Hostal La Muntanya (Castellar de n’Hug); Els Roures (Castellar del Riu); El Recó de l’Avi (Guardiola de Berguedà); Cal Pericas (La Pobla de Lillet); Cal Marsalet (L’Espunyola); Cal Marçal (Puig-reig); Susèn (Saldes); i Cal Candi (Vilada).
La campanya ha comptat amb el patrocini de Rovellats i Abadal, i amb la col·laboració de l’Associació d’Agroturisme del Berguedà, que ha sortejat un cap de setmana en un allotjament de turisme rural al Berguedà.
La Cuina del Bolet del Berguedà tanca amb un bon resultat malgrat la sequera als boscos
Durant la campanya en què han participat tretze restaurants, s'han servit un total de 1.300 menús
ARA A PORTADA
-
-
-
El ple de Berga desestima la petició de reequilibri econòmic de la concessionària del Tossalet Lídia López
-
La família del nen atropellat a Avià el 2024 no accepta cap acord i el cas es jutjarà a l'abril Redacció
-
Trens aturats a les andanes en la reobertura fallida de Rodalies: vaga de zel dels maquinistes M. Orts | G. Delso | M. Descals | N. Pinyol
Publicat el 17 de novembre de 2022 a les 12:10
Et pot interessar
-
Societat
Bagà rendeix homenatge al seu teixit esportiu en la nova Nit de l'Esport
-
Societat
Les precipitacions persistents acumulen la neu a les cotes més altes del Berguedà
-
Societat
L'Ajuntament de Berga dona llum verda a la substitució del paviment del pavelló vell
-
Societat
L'Insomnia Hotel, un allotjament de terror de Berga, se situa al mapa mundial dels escape rooms
-
Societat
Antònia Baraldés renuncia a la gerència de l'Hospital de Berga
-
Societat
Llums, càmera i acció: Berga s'inspira en el cinema per celebrar el Carnaval de 2026
