La Direcció General de Trànsit vol posar remei a l'increment dels accidents mortals en les carreteres d'arreu de l'Estat. Aquest dimecres, el Servei Català de Trànsit publicava l'informe sobre sinistralitat en el primer semestre del 2018 i posava l'accent en què la xifra de morts a Catalunya s'havia disparat. Aquesta "emergència viària" té lloc també a la resta d'Espanya i la DGT ja ha anunciat canvis en el carnet per punts per frenar aquesta dinàmica.
Tal com explica El País, el no director general de Trànsit, Pere Navarro, pretén endurir les penalitzacions per l'ús del mòbil al volant, una de les principals causes d'accidents. Aquesta reforma pretén imposar càstigs més servers (que treguin més punts) per aquest tipus d'infraccions. La DGT també vol fer més cridaners i atractius els cursos de recuperació de punts, oferint sumar-ne 8, i no pas 6 com ara.
"Actualitzarem el permís per punts. Després de 12 anys, el meu manual diu que hem de parar, fer balanç i aprofitar l'experiència acumulada per actualitzar-lo", ha valorat Navarro en la roda de premsa posterior a la presentació de l'informe de la sinistralitat del 2017.
La DGT modificarà el carnet de conduir per punts
El nou director general de Trànsit vol posar remei a l'augment dels accidents mortals arreu de l'Estat i se centra en l'ús del mòbil al volant
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de juliol de 2018 a les 17:41
Et pot interessar
-
Societat El Mercat de Cooperatives Escolars de Berga creix i atrau 300 alumnes de tota la comarca
-
Societat Puig-reig viurà un nou simulacre de risc químic
-
Societat «La nostra paciència ha arribat al seu límit»: la Font del Ros exigeix l'inici de les obres al barri
-
Societat La Penya Blau i Grana de Berga porta un mar d'estelades a Montjuïc pel Clàssic
-
Societat Berga engega les inscripcions per optar a l'empostissat de La Patum accessible
-
Societat El Museu del Ciment de Castellar de n'Hug viatja al passat amb la realitat virtual