Per aconseguir que els vehicles circulin a una velocitat adequada en aquest tram, a la banda d'Olvan s'urbanitzarà l'illot deflector que actualment hi ha pintat a l'entrada de la rotonda i s'hi integrarà un refugi pel pas de vianants preexistent.
Pel que fa a la banda de Berga, es construirà una mitjana, amb trams elevats i altres a nivell, desplaçant els carrils cap a l'exterior de la calçada per reduir l'amplada dels vorals. També s'instal·laran dos desplaçaments laterals com a elements reductors de velocitat, un per cada sentit de circulació, en els extrems de la mitjana. Així mateix, se situaran dos passos de vianants a la C-16z i dos més a la BV-4135 i s'urbanitzaran un parell d'illots que separen la C-16z del vial lateral de la BV-4135.
Finalment, la Diputació detalla que s'instal·laran bandes transversals d'alerta en l'accés a Cal Rosal des de Berga, es modificarà el traçat dels carrils de la C-16z al voltant d'on es proposa la mitjana i s'adequarà la senyalització i l'abalisament en tot l'àmbit d'actuació.
🚧 Obres a l’accés nord de Cal Rosal per la C-16z a Berga i Olvan, per millorar la seguretat viària #carreteresdiba #som311 #ODSDiba
— Diputació de Barcelona (@diba) January 29, 2024
âœ…ï¸ https://t.co/LDLOQvmsZ4 pic.twitter.com/pB4t2fgS3r