Per a molts, el primer que es fa el matí del 6 de gener, és obrir els regals que els Reis d'Orient han deixat durant la nit de casa. I, al Berguedà, el següent pas de cada cop més persones és anar a Montclar a esmorzar en el marc de la Fira de Reis, que enguany espera aplegar una cinquantena de parades al Pla de les Alzines des de primera hora.
L'edició anterior va ser la de la recuperació de la normalitat després de la pandèmia, ja que l'Ajuntament de Montclar va poder tornar a servir l'esmorzar al miler de visitants que sol apropar-se al poble en aquesta matinal de gener tan especial. Ara bé, malgrat que la Covid ja sigui història, l'alcaldessa de Montclar, Raquel Sala, assenyala que aquest 2024 encara hi haurà nous símptomes de recuperació de la normalitat prèvia pandèmia, amb el retorn d'alguns paradistes que no feien cap a la població berguedana des de l'aterrada del Coronavirus.
La batllessa situa en una cinquantena els paradistes que enguany participen en la Fira de Reis, amb una àmplia oferta de productes: des d'alimentació i gastronòmiques, a artesania i detalls fets a mà, passant per punts de venda de cosmètics naturals, així com algun de roba i complements. I, presidint tots els estands, les dues parades que serviran l'esmorzar, puntuals a partir de les 08.00 hores del matí. "La Fira és un punt de retrobament el dia de Reis i l'última parada després de les festes i l'inici de l'any nou", destaca Sala, que reconeix que el principal atractiu de la mostra i el que espera el públic és "venir a esmorzar".
Un altre dels elements indispensables de la Fira de Reis de Montclar són les exhibicions de motocròs, que es duen a terme al mateix Pla i captiven bona part dels assistents. Un públic majoritàriament de la comarca, però que s'expandeix any rere any en altres poblacions del voltant i d'altres comarques.
Amb tot, des del consistori estan pendents del cel, per l'avís de pluja que hi ha vigent arreu del territori de cara el divendres. En aquest cas, tal com es recull en la predicció del Servei Meteorològic de Catalunya, no s'esperen precipitacions mentre es desenvolupi la mostra, i es preveu una matinal típica de gener, de sol i força freda.
La Fira de Reis de Montclar torna amb una cinquantena de parades, motocròs i l'indispensable esmorzar
L'Ajuntament està pendent del cel, a l'espera d'una matinal típica de gener: força freda
ARA A PORTADA
- Lídia López
- Responsable de NacióBerguedà
Publicat el 04 de gener de 2024 a les 09:50
Actualitzat el 25 de març de 2024 a les 13:21
Et pot interessar
-
Societat
Gósol vota diumenge si vol deixar Lleida i integrar-se a la demarcació de Barcelona
-
Societat
Famílies i treballadores denuncien al Parlament les mancances de la residència Mont-Martí de Puig-reig
-
Societat
Les fires i mercats de Nadal imperdibles al Berguedà aquest 2025
-
Societat
La Fira del Joc i de Nadal de Berga para atenció al puzle i els estels aquest 2025
-
Societat
La Federació Catalana de Natació demana establir serveis mínims pels cursets del Tossalet
-
Societat
Sant Jaume de Frontanyà, el poble amb menys habitants de Catalunya
