La fuga de militants d'ERC cap a la CUP de Berga i «El Pople del Pollet», les principals innocentades del Berguedà

Un tuit des del compte d'Esquerra Berga encén el debat | Uns bàndals canvien el nom de la Pobla

Publicat el 29 de desembre de 2015 a les 09:42

Foto: Lillet.cat


Aquest dilluns 28 de desembre, dia de Sants Innocents, és moment de veritats a mitges, mentides i bromes. I malgrat que en ocasions aquesta data ha passat força desapercebuda al Berguedà, enguany dues innocentades han creat disbauxa a les xarxes. 

La primera ha tingut lloc de bon matí, quan el portal Lillet.cat ha publicat una bretolada que no ha deixat indiferent els habitants de la Pobla de Lillet. Segons aquest, uns bàndals havien canviat el nom de l'entrada del poble per "El Pople del Pollet", una broma que ha portat els poblatans a discernir sobre el seu nou gentilici: pollets. 

No obstant això, no ha estat fins al migdia que el grup local d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Berga ha emès un tuit a través del seu compte oficial: "Després de l'#ANECUP, en vistes del poder de @cupnacional, l'executiva deixa @EsquerraBerga i s'uneix a la @CUPBerga. Bones festes a totes". 

Han passat pocs minuts perquè aquest missatge tingués múltiples respostes. Algunes, per part de militants de la CUP de Berga, seguint la tònica bromista, tot i que altres han anat una mica més enllà, amb crítiques un pèl més punyents.