03
de maig
de
2019, 11:03
Actualitzat:
22:17h
La Generalitat cedirà a l'Ajuntament de Berga tres quilòmetres de les antigues carreteres que passaven per la ciutat, i que ara fan la funció de carrers. L'alcalde accidental i regidor d'Urbanisme, Oriol Camps, ha explicat al ple municipal que es tracta del tram que va des de la rotonda del polígon de la Valldan fins a la carretera de Ribes i la rotonda de l'hospital, passant per la Valldan, el carrer del Roser i la Ronda Moreta; i del tram que va des de la rotonda de l'entrada sud de Berga fins a la cantonada de Cal Tonillo.
Abans d'entregar-los al consistori, el Govern català s'ha compromès a asfaltar aquests trams de les antigues carreteres amb una partida de 40.000 euros. En no tenir-ne la titularitat, el consistori "no hi podia fer el manteniment", ha recordat Camps. Al llarg dels anys, l'Ajuntament de Berga hi ha fet actuacions que legalment no li haurien correspost, com la rotonda enjardinada de l'entrada sud o la de l'hospital, la implantació de la zona blava de la carretera de Sant Fruitós i al carrer del Roser, o la creació de passos de vianant o passos elevats. El consistori n'assumirà la titularitat aquest mateix any.
El fet que fins ara aquests carrers no fossin titularitat de l'ajuntament sinó que oficialment eren carreteres de la Generalitat, "ha comportat infinitat de problemes en les darreres dècades, tenir carrers sobre els que no tens cap potestat és un problema", segons ha reiterat Oriol Camps. L'acord s'ha signat en la junta de govern local d'aquest dijous, de manera que les obres d'asfaltatge de la Generalitat s'executaran en les properes setmanes. Oriol Camps s'ha mostrat molt satisfet per haver tancat aquesta operació.
La falta d'entesa va impedir que el 2010 es tanqués ja un acord entre el consistori i el Govern català. Llavors, segons Oriol Camps, es preveia el traspàs de la titularitat i fer-hi accions de millora i asfaltatge per valor de 120.000 euros. Però el govern berguedà encapçalat per Juli Gendrau va demanar que aquesta xifra d'inversió s'ampliés fins els 320.000 euros i llavors el departament de Carreteres s'hi va negar. Aquest mandat, l'expedient va tornar a reobrir-se.
Abans d'entregar-los al consistori, el Govern català s'ha compromès a asfaltar aquests trams de les antigues carreteres amb una partida de 40.000 euros. En no tenir-ne la titularitat, el consistori "no hi podia fer el manteniment", ha recordat Camps. Al llarg dels anys, l'Ajuntament de Berga hi ha fet actuacions que legalment no li haurien correspost, com la rotonda enjardinada de l'entrada sud o la de l'hospital, la implantació de la zona blava de la carretera de Sant Fruitós i al carrer del Roser, o la creació de passos de vianant o passos elevats. El consistori n'assumirà la titularitat aquest mateix any.
El fet que fins ara aquests carrers no fossin titularitat de l'ajuntament sinó que oficialment eren carreteres de la Generalitat, "ha comportat infinitat de problemes en les darreres dècades, tenir carrers sobre els que no tens cap potestat és un problema", segons ha reiterat Oriol Camps. L'acord s'ha signat en la junta de govern local d'aquest dijous, de manera que les obres d'asfaltatge de la Generalitat s'executaran en les properes setmanes. Oriol Camps s'ha mostrat molt satisfet per haver tancat aquesta operació.
La falta d'entesa va impedir que el 2010 es tanqués ja un acord entre el consistori i el Govern català. Llavors, segons Oriol Camps, es preveia el traspàs de la titularitat i fer-hi accions de millora i asfaltatge per valor de 120.000 euros. Però el govern berguedà encapçalat per Juli Gendrau va demanar que aquesta xifra d'inversió s'ampliés fins els 320.000 euros i llavors el departament de Carreteres s'hi va negar. Aquest mandat, l'expedient va tornar a reobrir-se.