L'Ajuntament de Gironella arriba a un acord amb la Generalitat per la construcció de la nova parada d'autobusos, després de la reunió que es va fer el passat 22 de novembre amb el secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font; el director general d'Infraestructures i Mobilitat, Xavier Flores, i el subdirector general, David Prat.
Segons han informat, el Departament de Territori i Sostenibilitat ja ha encarregat a l'empresa pública Infraestructures.cat la redacció del projecte, que està previst per la primavera del 2018. Arran d'aquest acord, ha precisat el consistori de Gironella, les obres previstes per començar a finals del 2017 s'endarrereixen al 2018, però l'estació podria entrar en servei durant el 2019.
L'alcalde de Gironella, David Font, ha explicat que s'han mantingut converses durant mesos i, després de detectar l'interès del Govern per invertir en infraestructures de transport públic dins del Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2020, s'ha aconseguit que s'aposti per aquesta infraestructura al poble, davant de la incertesa de la de Berga: "S'ha aconseguit que s'aposti també per aquesta actuació a la comarca, donat que l'estació que ha d'anar a la ciutat de Berga, el govern municipal encara no ha decidit en quin punt es vol ubicar".
A Gironella, l'estació forma part del projecte d'urbanització de la plaça de l'Estació, amb un cost total d'1,2 milions, dels quals 400.000 corresponen a l'estació. El projecte inclou la reconstrucció de la plaça, i l'obra ja compta amb una aportació de 350.000 euros de la Diputació, i de 216.000 euros de l'empresa GESDIP SAU, propietària del terreny annex a l'estació. Segons han dit, l'Ajuntament es farà càrrec de l'expropiació dels terrenys que ocupa tot el projecte, que són propietat d'ADIF, i s'ha establert donar inici a l'expedient d'expropiació forçosa amb un acord de preu que ronda els 195.000 euros.
La Generalitat es compromet a construir la futura estació de busos de Gironella el 2018
David Font celebra que Territori aposti per aquest projecte comarcal, donat que el mateix projecte avança molt més lent a Berga
ARA A PORTADA
-
Les obres del pavelló de Puig-reig emprenen una nova etapa amb la cessió de l'adjudicatària Lídia López
-
Els termòmetres es desplomen al Berguedà en la matinada més freda dels darrers anys a Catalunya Lídia López
-
Neix Narradones, un nou espai literari per visibilitzar les dones creadores del Bages i el Berguedà Redacció
-
-
Publicat el 27 de novembre de 2017 a les 13:44
Actualitzat el 27 de novembre de 2017 a les 13:50
Et pot interessar
-
Societat
La Fira de Reis tornarà a omplir de tradició el Pla de les Alzines de Montclar
-
Societat
El Berguedà es lleva emblanquinat la vigília de Reis
-
Societat
Mor Climent Forner Escobet, poeta, sacerdot i Medalla d'Or de Berga
-
Societat
Cavalcada de Reis 2026: horaris i recorreguts de la visita de Ses Majestats pel Berguedà
-
Societat
Berga busca propostes pel pressupost participatiu de 2026
-
Societat
El 2025 al Berguedà, en 12 titulars
