En aquesta ocasió, la patronal berguedana ha apostat per l'especialitat d'administració, màrqueting i vendes. Anteriorment, ha desenvolupat els cursos d'administració, arxiu, recepcionista i comptabilitat, i el de manteniment industrial electromecànic. La gerent de l'ACEB, Neus Piniella, ha explicat que s'ha escollit aquest perfil perquè compleix amb les principals necessitats que demanen les empreses del Berguedà: "Són majoritàriament empreses petites que necessiten persones polivalents i que tinguin coneixement d’administració, però amb un valor afegit que en aquest cas vindran de la part de comunicació i comercialització".
Aquest programa combina la formació teòrica i l'aprenentatge pràctic a l'empresa, amb la voluntat de dotar l'alumnat de totes les eines per accedir amb més facilitat a un lloc de treball, i amb l'avantatge de disposar d'un contracte durant els dotze mesos en els quals es desenvolupa la formació. A banda, remarca la patronal, obtindran diverses unitats d'un certificat de professionalitat. Així mateix, l'ACEB ha seleccionat 14 empreses del Berguedà que s'han acollit al programa i que, per tant, rebran durant un any un dels joves que cursaran aquesta formació amb contracte.
D'altra banda, una de les novetats d'aquesta edició és que s'amplia el perfil d'alumnes segons l'edat. En concret, a més dels joves de menys de 30 anys, també podran formar-ne part els majors de 45. Segons Piniella, l'objectiu és "donar més oportunitats a franges d'edat que també tenen necessitat de millorar la seva formació per accedir al món laboral".