Borredà, Vilada, Castell de l'Areny i Sant Jaume de Frontanyà s'han unit per reclamar la recuperació dels serveis sanitaris als consultoris locals de Borredà i Vilada, que cobreixen els quatre pobles, i han fet una petició per escrit al Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, avalada per les signatures de més de 400 veïns.
Abans de la pandèmia, els consultoris de Borredà i Vilada tenien servei mèdic cada dia de dilluns a divendres. Ara només hi ha metge un dia a la setmana, a Borredà els dimecres i a Vilada els dilluns. Dimarts i dijous hi ha tres hores de visites programades d'infermeria. “Les persones grans i amb més problemes de salut han perdut el contacte habitual amb la seva infermera i metgessa de referència i això ha fet augmentar la sensació d'inseguretat i abandonament que pateixen els pobles petits”, han explicat els afectats.
Aquest dilluns, 20 de desembre, l'Ajuntament de Borredà va aprovar per unanimitat una moció reclamant “la recuperació dels serveis sanitaris adequats i de qualitat als centres d'atenció primària de l'àrea bàsica Berga-Centre (Borredà – Vilada - Sant Jaume Frontanyà - Castell de l'Areny)”.
La moció reclama que es garanteixi com a mínim d’un/una administratiu/va, d’un/una infermer/a i d’un metge/sa, de dilluns a divendres, de les 8 a les 15 hores, a repartir a parts iguals, entre els centres de Borredà i Vilada. A més, també es demana tenir l'assistència dels professionals especialistes, en proporció a les necessitats dels quatre municipis."
Quatre municipis del Berguedà reclamen més serveis sanitaris als consultoris de Vilada i Borredà
Els afectats han fet una petició per escrit al Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, avalada per les signatures de més de 400 veïns
Ara a portada
Publicat el 23 de desembre de 2021 a les 17:15