El Departament de Salut ha fet aquest matí a Berga la primera jornada de cribratges poblacions amb automostra que organitza a través dels professionals dels Centres d’Atenció Primària. Les proves es fan al segon pis de l’hotel d’entitats mentre que al primer pis i amb un accés diferenciat també es porta a terme la campanya de vacunació.
En total s’han fet només 29 automostres en una arrancada fluixa de la campanya que es mantindrà oberta fins a nou avís tots els dilluns i divendres als matins d’11:30 a 14:30h i els dimecres de 15 a 18h. La campanya s’adreça a persones de menys de 70 anys asimptomàtiques, que no hagin passat la COVID-19 en els darrers 3 mesos i que no hagin completat la pauta de vacunació. Els resultats es coneixen en 24/72 hores a través de la Meva Salut.
Les persones que avui han participat al cribratge recullen l’estoig d’autopresa. Un gestor COVID registra les dades dels participants per fer-ne el seguiment. La prova es pot fer en el mateix moment o emportar-se-la a casa i lliurar-la posteriorment al mateix punt de recollida en un temps màxim de 30 minuts des de la recollida de la mostra. El kit per a l'autopresa conté una bossa amb tancament hermètic "zip", un escovilló, un tub on s'haurà de dipositar la mostra, una tovalloleta desinfectant i dues etiquetes.
[plantillacoronavirus]
Salut inicia el cribratge amb automostra nasal a Berga amb una resposta fluixa
L’espai de cribratges poblacionals a Berga és l’Hotel d’Entitats,
ARA A PORTADA
Publicat el
03 de maig de 2021 a
les 18:23
Et pot interessar
-
Societat
La Nou i Vilada voten dissabte si volen la central reversible de la Baells: «Acatarem el resultat que surti»
-
Societat
Puig-reig engega una campanya de mecenatge per restaurar vitralls de l'església de Sant Josep
-
Societat
Mor Beneta Comellas, dissenyadora i «ànima» de TV Berguedà
-
Societat
L'ACA inicia els tràmits per ampliar la depuradora de Montmajor
-
Societat
Berga tancarà les sortides cap al nord de la C-16 per evitar el «col·lapse» dels divendres
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de febrer
