L'origen del vessament de quantitats elevades de combustible al riu Bastareny el passat mes d'octubre al seu pas per Guardiola de Berguedà quedarà en una incògnita. Així ho han confirmat fonts de l'Ajuntament del poble a NacióBerguedà, després que l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) hagi finalitzat la investigació sobre aquest abocament il·legal, sense poder esbrinar d'on provenia.
El que sí que s'ha descartat, com s'apuntava al principi, és que es tractés d'una neteja d'alguna caldera al canal de Terradelles, al terme municipal de Bagà. De fet, segons han precisat, la gran quantitat de combustible que va contaminar el riu durant dies havia de provenir d'una filtració de més de 2.000 litres a través del sol. Per tant, doncs, aquesta hipòtesi quedava descartada.
La filtració, que es va detectar a través de diversos veïns que van avisar d'una forta olor i de picor als ulls, va tenir efectes visibles en la fauna del riu, tot i que no danys importants. Tal com va explicar el regidor de Guardiola, Boris Lapuerta, hi havia alguns peixos visiblement afectats, tot i que això no havia de causar cap efecte per a la salut dels humans, ja que l'aigua contaminada no entrava a formar part del circuit de clavegueram.
Durant els dies posteriors a la detecció de l'abocament, l'ACA va analitzar l'aigua de l'afluent del Llobregat, i va estudiar els efectes del gasoil sobre la flora i la fauna. El riu va continuar baixant contaminat durant uns dies fins que, finalment, es creu que la filtració va finalitzar.
Tanquen la investigació sense saber d'on provenia el vessament de gasoil al riu Bastareny, a Guardiola
Es descarta que fos un abocament en un canal de Terradelles, a Bagà
ARA A PORTADA
- Aida Morales i Boixader
- Exredactora de Nació
Publicat el 11 de gener de 2017 a les 20:00
Et pot interessar
-
Societat
El Projecte Antena assoleix les firmes per impulsar la consulta sobre la torre de telecomunicacions
-
Societat
La Fira de Tots Sants de Bagà desplegarà desenes de parades i una agenda cultural diversa
-
Societat
El Berguedà reflexiona sobre el futur socioeconòmic en una jornada a Cal Vidal
-
Societat
El manual d'acollida del Camí dels Bons Homes es fa lloc al Global Ecotourism Forum 2025
-
Societat
Berga engega el cicle «Trilogia de la mort» parlant de cinema de terror
-
Societat
Tres eixos, 27 accions i 12,5 milions d'euros: les propostes per transformar el Barri Vell de Berga
