[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=n3jNReylm94[/youtube]
El Jornaler, el canal de Youtube de la filòloga Meritxell R. Lavall, ha publicat un divertit vídeo on ensenya a parlar el “catalán de payés” amb un curset accelerat. “Un cop l'hagueu après, ja no hi ha marxa enrere, mai més tornareu a parlar el català com abans”, alerta.
El vídeo, titulat “No cardem pa l'anec”, barreja escenes del procés català i de pagesia, amb imatges d'intriga inspirades en la pel·lícula El sisè sentit, dirigida per M. Night Shyamalan i interpretada per Bruce Willis i Haley Joel Osment.
L'autora proposa alguns prolegòmens, abans d'introduir-se en el curset: menjar una bona botifarra untada d'all i oli per tal d'afavorir la vibració de les cordes vocals i posar-se una barretina per millorar “l'acústica cranial”. I comença: “El català de pagès fa com l'andalús, retalla tot allò que es innecessari i utilitza obsessivament elements redundants com 'pas' o 'cardar'”-
La classe accelerada finalitza amb un exemple. Una noia molt "simpàtica" s'acosta en un bar i us diu si us voleu afiliar al PP. Hi ha dos tipus de resposta: la d'un barceloní i la d'un parlant de pagès. Les podeu veure al vídeo.
VÍDEO Curs accelerat per aprendre a parlar el «catalán de payés»
Úna filòloga mostra la divertida diferència entre la resposta d'un barceloní i un parlant de pagès a una petició d'afiliació al PP d'una noia molt “simpàtica”
ARA A PORTADA
-
-
Manteniment, seguretat i serveis: les línies prioritzades al pressupost de Gironella del 2026 Lídia López
-
Truquen als Mossos per una inundació a casa i acaben delatant la plantació de marihuana que tenen Redacció
-
-
Els grups ecologistes participaran en la campanya informativa de la consulta per la central reversible Redacció
Publicat el 14 d’octubre de 2017 a les 22:40
Actualitzat el 14 d’octubre de 2017 a les 22:43
Et pot interessar
-
Societat
Montclar s'omple d'esperit nadalenc amb la primera edició de Montnadal
-
Societat
Cinc clubs esportius de Berga tornen a sumar esforços per la celebració de la Quina Berguedana
-
Societat
El peatge del Túnel del Cadí s'encarirà un 2,82% el 2026
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 13 i 14 de desembre
-
Societat
La Nou i Vilada posen data a la consulta sobre la central reversible de la Baells
-
Societat
Un aniversari d'èxit: la campanya de la Cuina del Bolet clou amb registres de rècord
