El locutor de ràdio Carlos Herrera va fer servir una "societat pantalla" per desviar 6,4 milions d'euros i així estalviar-se de pagar impostos, tal com publica elDiario.es. El Tribunal Suprem, doncs, acusa el periodista de tributar els ingressos aconseguits com a presentador dels matins d'Onda Cero per l'impost de societats, que té menys càrrega percentual que l'IRPF.
De tots els diners ingressats a La Rehos SL, la societat feta servir per Herrera per ingressar els diners d'Onda Cero, només un 15% dels diners van anar a parar directament al periodista. La resta van repartir-se en tres societats diferents, a través de les quals va haver de pagar un 30% d'impostos per l'impost de societats en lloc del 45% que li correspon a l'IRPF.
Tot i que l'entorn d'Herrera al·lega que les societats servien per contractar personal destinat al programa de ràdio, com ara guionistes, tècnics de so o assessors, els jutges entenen que es tractava d'una "simulació" que tenia per objecte l'evasió d'impostos.
De la mateixa manera, el Suprem assegura que el pagament podria haver-se fet directament per part d'Uniprex, empresa editora d'Onda Cero, i Carlos Herrera, sense necessitat de cap societat intermediària. A més, el tribunal assenyala que els valors "no semblen propis del valor de mercat".
[plantillavirals]
Carlos Herrera va evadir impostos a través d'una «societat pantalla»
El Suprem confirma que el periodista va fer servir una empresa per canalitzar 6,4 milions d'euros entre el 2006 i el 2007 i estalviar-se diners
ARA A PORTADA
-
L'altra cara de Sixena: el retorn de les obres s'impregna d'entitats catalanòfobes Lluís Girona Boffi
-
-
El fracàs del traspàs de la immigració fa evidents els límits del pacte Puigdemont-PSOE Bernat Surroca Albet
-
-
El Govern prioritza blindar les inversions del Prat abans d'abordar la gestió catalana que reclama ERC Bernat Surroca Albet
Publicat el 05 de juliol de 2023 a les 18:15
Et pot interessar
-
Cultura El català també es troba en emergència als concerts de la Mercè
-
Cultura «Amb el meu fill, confio que la mort no serà la darrera paraula»
-
Cultura La Setmana del Llibre en Català 2025 obre les portes: «Venim per fomentar la llengua i la cultura catalana»
-
Cultura Pas endavant amb el català d'un gran fabricant de productes musicals
-
Cultura Els tècnics de l'Aragó denuncien que les pintures de Sixena dipositades al MNAC tenen «humitats»
-
Cultura La Setmana del Llibre en Català 2025: horaris, programació i expositors