El Parlament de Catalunya ha rebutjat aquest dijous la moció de Ciutadans sobre la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, que volia que la cambra fes una "rotunda condemna" del suposat "assenyalament i l'hostilitat" dels mitjans públics catalans "contra els ciutadans d'ideologia no separatista".
Amb els vots en contra de JxCat, ERC, els comuns i la CUP, i a favor de Cs, PSC i PP, el Parlament també ha descartat de rebutjar la "manca d'objectivitat informativa i neutralitat política en espais informatius" dels mitjans de la CCMA, i tampoc no ha aprovat l'afirmació que suggeria que els periodistes d'aquests mitjans treballen sota una "propaganda política tendenciosa".
De la mateixa manera, la majoria de la cambra ha votat en contra de la constatació de la suposada "manca de pluralitat, imparcialitat i neutralitat" del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) i de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), i d'instar aquests organismes a "fer complir els principis d'actuació de la defensa de la llibertat d'expressió i d'informació".
La moció també ha incorporat un punt que reclamava instar el Consell de Govern de la CCMA a crear "un pla de programació específic per ampliar l'audiència cap a sectors de la ciutadania que ara mateix li donen l'esquena", però aquest punt també ha quedat rebutjat.
L'únic punt de la moció que ha atret el vot d'un grup que no fos Cs, PSC o PP ha estat el que instava el Parlament a "comprometre's a iniciar la despolitització de TV3 i Catalunya Ràdio", que ha tingut el vot afirmatiu de la CUP. Els quatre vots dels anti-capitalistes, però, tampoc no han estat suficients perquè aquest punt quedés aprovat.
Text
El Parlament tomba la moció de Cs sobre l'«hostilitat» de TV3 cap a l'unionisme
La cambra ha votat en contra d'instar la CCMA i el CAC a "fer complir els principis del pluralisme i la neutralitat"
ARA A PORTADA
-
-
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol Redacció
-
L'UCO escorcolla organismes vinculats a Hisenda i Transició Ecològica pel cas de Leire Díez Redacció
-
-
Es pot escapar un virus del laboratori? L'IRTA-CReSA nega que les obres ho hagin facilitat Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 13 de desembre de 2018 a les 21:27
Et pot interessar
-
Cultura
El Mago Pop compra els drets de «Mar i cel» a Dagoll Dagom
-
Cultura
Robe Iniesta, el filòsof darrere la guitarra elèctrica que va canviar el rock amb Extremoduro
-
Cultura
Mor Robe Iniesta, cantant d'Extremoduro, als 63 anys
-
Cultura
«No ens agradem a les fotos perquè el problema el tenim en com ens mirem»
-
Cultura
Barcelona tanca una Fira Internacional del Llibre d'«èxit» a Guadalajara amb més de 950.000 visitants
-
Cultura
Seqüeles franquistes en el català: «Som en camí de ser un dialecte»
