La 51a edició del Sitges - Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, que se celebrarà del 5 al 14 d'octubre, commemorarà l'estrena de La noche de Halloween, l'any 1978. Quaranta anys després, la popular pel·lícula dirigida per John Carpenter ha esdevingut una icona fundacional del subgènere conegut com a slasher.
El gènere de l'slasher va dominar el cinema de terror des de finals dels anys 70 i durant tota la dècada dels 80– va establir unes regles i va certificar el protagonisme actiu i passiu dels adolescents en el gènere, mitificant personatges com Michael Myers o Jason Vorhees, a través d’una sèrie de productes de baix pressupost i gran rendiment comercial tant en les grans pantalles com en l’incipient negoci del lloguer de pel·lícules VHS.
Moltes d’aquelles pel·lícules, en el seu moment poc o gens apreciades per la crítica, s’han anat convertint en títols de culte i la seva revisió es va produir gràcies a l’èxit de la saga Scream, creada per Wes Craven i que, al seu torn, va generar una nova onada d’slashers que, en molts casos, van ser remakes o seqüeles dels grans èxits dels vuitanta. Sitges recuperarà en una retrospectiva alguns dels millors títols del gènere.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xHuOtLTQ_1I[/youtube]
«La noche de Halloween» celebrarà els seus 40 anys al Festival de Sitges 2018
El certamen retrà homenatge al popular film dirigit per John Carpenter, pioner del gènere "slasher"
ARA A PORTADA
-
El govern espanyol assegura que l'actitud d'Ayuso contra el català i el basc ha «trencat» el PP Bernat Surroca / Sara Escalera
-
Ayuso marxa de la conferència de presidents igual que ha entrat: amb un al·legat catalanòfob Sara Escalera / Bernat Surroca
-
Illa tanca files amb Sánchez i demana un debat «rigorós» i sense «soroll» sobre el finançament Bernat Surroca / Sara Escalera
-
Mazón demana a Sánchez que convoqui eleccions mentre es nega a assumir responsabilitats per la dana Sara Escalera / Bernat Surroca
-
Publicat el 09 de març de 2018 a les 12:14
Actualitzat el 26 de setembre de 2018 a les 19:17
Et pot interessar
-
Cultura El món de l'art també pressiona per evitar el trasllat de les pintures de Sixena: «Per què la Dama d'Elx i el Guernica no?»
-
Cultura La Nit Irla premia la tasca per la pau i pel català davant la «banalitat del mal»
-
Cultura «Una pèrdua irreparable»: clam dels exconsellers de Cultura contra el trasllat de les obres de Sixena
-
Cultura Aquesta és la millor cançó en català del 2024, segons els premis de l'Acadèmia de la Música
-
Cultura La cantant Jessie J anuncia que té càncer de mama en fase inicial
-
Cultura Els secrets culinaris dels caputxins surten a la llum