Neix Escampalaboira.cat, portal cultural del Bages

Publicat el 23 d’agost de 2013 a les 14:53
Els cinc impulsors de la iniciativa, aquest divendres davant el Kursaal de Manresa Foto: ACN

Aquest divendres a mitjanit i coincidint amb la Festa Major de Manresa naixerà Escampalaboira.cat , un portal web que aglutina tota l'oferta cultural de la comarca del Bages. La iniciativa, plena de música, teatre, esports, art, fires, activitats per a nens i cuina, vol arribar a tots els públics a través d'una pàgina web "dinàmica i activa" i ha estat definida per Oriol Mayordomo, membre de l'equip impulsor, com "un símil del Time Out Barcelona".

Així mateix, Mayordomo ha assenyalat que l'opinió dels usuaris a través de les xarxes socials "serà molt important, perquè volem escoltar la gent per saber què volen fer". La plataforma arrenca coincidint amb la Festa Major de Manresa i està coordinada per un grup de cinc bagencs que fa mesos que cuinen el projecte.

Escampalaboira.cat neix del buit que han detectat els cinc joves sobre un lloc web que proporcionés a la ciutadania "tota la informació cultural del Bages". De moment, arrenquen amb 150 propostes, però amb la voluntat que en siguin moltes més. D'aquesta manera, s'aniran acostant al seu objectiu final: "unificar i aglutinar totes i cadascuna de les activitats i esdeveniments culturals que es facin al Bages".

La pàgina, dissenyada pel director de l'Escola d'Art de Manresa, Dani Hernández, destacarà els esdeveniments que l'equip d'Escampalaboira.cat creu més rellevants. Un altre dels impulsors, Xevi Santandreu, ha explicat que un cop dins, hi ha ressenyada una breu fitxa amb les dades més interessants de l'esdeveniment o activitat. Els textos seran breus i de fàcil lectura, ha apuntat una altra membre de l'equip, Noemí Zomeño. Per fer-ho més atractiu, hi han afegit imatges "en bona qualitat" i vídeos. A banda, la pàgina està dividida en set seccions, identificades amb colors diferents i tot el portal s'adapta a qualsevol dispositiu electrònic com mòbils o tauletes.

Una altra de les impulsores, Eva Forn, ha explicat que, independentment de les seccions de l'agenda, cada apartat oferirà entrevistes i reportatges "que aportaran valor afegit al portal". Per posar alguns exemples, Forn ha dit que n'hi haurà sobre "les millors tapes de Manresa", "els millors restaurants per anar amb nens", o "les millors ludoteques de la comarca".

Aquest dissabte, a la plaça de Sant Domènec, tindrà lloc la presentació davant els ciutadans i potencials usuaris de la iniciativa. L'acte començarà a les cinc de la tarda i s'allargarà fins a les nou. A més, aquells que s'acostin a l'estand, participaran d'un sorteig de quatre entrades per anar a veure 'La Família Irreal' al Kursaal.