Montilla tanca el viatge al Tòquio satisfet del compromís de les empreses japoneses de seguir a Catalunya

Publicat el 10 de desembre de 2008 a les 09:24
 
El president ha recordat que “ha estat la primera relació de l’actual Govern català amb el Govern japonès i les empreses japoneses establertes a Catalunya, algunes de les quals estan passant dificultats a nivell de tot el món, i a les que hem vingut a expressar el nostre interès per la continuïtat de les companyies al nostre país”.
 
El president Montilla ha valorat de manera positiva que durant les diferents visites, les empreses han deixat clara a la delegació catalana la seva voluntat de continuïtat a Catalunya. “És important, perquè totes les crisis acaben essent conjunturals o temporals i el que compta és que quan acabi la crisi continuem disposant de teixit industrial i d’activitat. D’això es tractava, de mantenir aquestes empreses vives i la major part de la seva activitat com a garantia del futur industrial del país”, ha afirmat el cap de l’Executiu català.
 
Durant l’estada, les multinacionals nipones han expressat els plans de les seves respectives companyies, que en alguns casos necessitaran fer reajustaments a les plantes catalanes, però en d’altres, com Yamaha i Honda, es plantegen la fabricació de nous productes a curt termini.
 
Vols Barcelona-Tòquio
 
El president Montilla ha fet aquestes declaracions poc abans de sortir cap a l’aeroport de Narita, a Tòquio, per tornar avui a Barcelona. Abans d’abandonar el país, però, ha fet una visita a la companyia aèria Japan Airlines (JAL), on ha obtingut el compromís de l’empresa d’estudiar la posada en marxa d’un vol directe Barcelona – Tòquio l’any 2010.
 
“Malgrat la conjuntura econòmica que evidentment no ajuda”, ha manifestat el president, l’empresa s’ha mostrat interessada en analitzar les elevades dades de viatgers entre Barcelona i la capital nipona. L’objectiu és que aquest sigui un dels trajectes que cobreixin els nous aparells Boeing 787, que la companyia ha adquirit i que espera tenir a la seva disposició a finals del 2009.
 
La delegació catalana ha mostrat a JAL els seus estudis de mercat, que assenyalen  que aquest vol directe podria tenir una demanda de 100.000 passatgers l’any, xifra suficient per mantenir la línia. “No és suficient per vols de gran capacitat, però sí per aparells de capacitat mitjana”, com el Boeing 787, ha manifestat el president. Aquests aparells poden transportar 250 passatgers en cada trajecte. Actualment, no existeix cap vol directe entre la capital japonesa i els aeroports espanyols.
 
Per Catalunya, “és important disposar de vols intercontinentals i no volia acabar el viatge al Japó sense plantejar el nostre interès al respecte”, ha conclòs el cap del Govern català.