Les tarifes de gas natural en el mercat lliure són fins a quatre vegades més cares que en el mercat regulat. Així ho constata un estudi de l'associació de consumidors Facua, que indica que Iberdrola, Repsol i Endesa són les companyies més cares. En concret, l'anàlisi ha detectat que el preu del kWh es pot encarir entre un 95% i un 291% en el mercat lliure en comparació amb la Tarifa d'Últim Recurs (TUR), és a dir, la regulada pel govern espanyol.
Segons l'informe, un usuari que consumeix 400 kWh mensuals paga 35,92 amb la TUR, mentre que en el mercat lliure amb Iberdrola la factura ascendeix fins als 121,65 euros. "És una diferència descomunal", ha valorat el secretari general de Facua, Rubén Sánchez.
Segons l'anàlisi de Facua, per un usuari que tingui un consum mensual de 800 kWh, amb la TUR paga una factura de 67,76 euros. En el mercat lliure es pot arribar a pagar fins a 251,10 euros, un 271% més. "Totes les ofertes analitzades en el mercat lliure són molt més cares que en la tarifa regulada", recalca l'informe. L'anàlisi recull les ofertes d'Endesa, Naturgy, Iberdrola, Repsol, CHC Energía i TotalEnergies, i les compara amb les TUR vigents des de l'1 de juliol.
Si no tens la tarifa de gas natural pagues fins a quatre vegades més, segons Facua
Els contractes amb Iberdrola són els més cars, seguits de Repsol i Endesa

- Consum energètic -
- Àlex Marin
ARA A PORTADA
Publicat el 11 d’agost de 2022 a les 12:21
Et pot interessar
-
Economia Ryanair tanca una base, cancel·la vols a dos aeroports i redueix capacitat a quatre ciutats
-
Economia El Parlament Europeu obre la porta a tombar l'acord pels aranzels amb Trump
-
Economia Catalunya lidera la pujada de l'atur a l'Estat a l'agost amb la pèrdua de 63.562 llocs de treball
-
Economia Nestlé destitueix el conseller delegat per mantenir una relació secreta amb una treballadora
-
Economia El BBVA ajusta l'oferta pel Banc Sabadell
-
Economia Renfe elimina els Avlo entre Barcelona i Madrid