El Futbol Club Barcelona retirarà les medalles atorgades al dictador espanyol Francisco Franco entre els anys 1971 i 1974. Així ho ha decidit la Junta Directiva liderada per Josep Maria Bartomeu en la reunió que s'ha celebrat avui a Barcelona. La mesura deixarà sense efecte tots els títols honorífics i distincions que va rebre Franco per part del club blaugrana.
La mesura presentada per la cúpula directiva serà portada a votació a la pròxima assemblea de socis i compromissaris del Barça. En un comunicat, el club posa de manifest que aquesta iniciativa ha estat una demanda constant per part dels socis, simpatitzants i massa social.
L’any 1971 el club va atorgar al general Franco la medalla d’or commemorativa de la inauguració del Palau Blaugrana. L’any 1974 va atorgar-li la medalla d’or commemorativa de les noces de platí del Club, obligada per la norma no escrita que implicava que les distincions de nova creació sempre s’havien d’atorgar per primera vegada a Francisco Franco.
En aquest cas, el FC Barcelona havia atorgat per primera vegada la medalla d’or del club, de nova creació, a la Penya Blaugrana de Manresa, com a organitzadora de la primera trobada de penyes barcelonistes a Montserrat. A requeriment de les autoritats de l’època, el club va crear una nova medalla que es va lliurar a Franco una setmana després dels actes de Manresa.
El Barça retira les medalles atorgades a Franco
La pròxima assemblea de socis i compromissaris portarà a votació la mesura de la junta directiva
ARA A PORTADA
-
Radiografia del nou finançament: 1.800 euros més per català, ordinalitat i singularitats a la carta Bernat Surroca Albet
-
-
Junqueras treu pit del nou finançament i pressiona Junts: «Si diu 'no', els diners es queden a l'Estat» Lluís Girona Boffi
-
Illa fa una crida a Junts perquè no bloquegi «el millor finançament per a Catalunya» Bernat Surroca Albet
-
Publicat el 11 de febrer de 2019 a les 19:29
Et pot interessar
-
Esports
Marc Márquez defensa les celebracions amb la bandera espanyola: «Hi ha llibertat d'expressió, no?»
-
Esports
El Barça ja té rival a la Copa del Rei: un històric de la Lliga
-
Esports
La Supercopa a l’Aràbia Saudita: vulnerar els drets humans per finançar el futbol espanyol
-
Esports
«The New York Times» analitza les finances del Barça i el descriu com «el club més endeutat de la història»
-
Esports
El Barça s'emporta els tres punts amb dos gols en l'últim sospir i un Joan Garcia salvador
-
Esports
Lamine Yamal es burla del davanter de l'Espanyol: «Ganes de tornar»
