El Futbol Club Barcelona retirarà les medalles atorgades al dictador espanyol Francisco Franco entre els anys 1971 i 1974. Així ho ha decidit la Junta Directiva liderada per Josep Maria Bartomeu en la reunió que s'ha celebrat avui a Barcelona. La mesura deixarà sense efecte tots els títols honorífics i distincions que va rebre Franco per part del club blaugrana.
La mesura presentada per la cúpula directiva serà portada a votació a la pròxima assemblea de socis i compromissaris del Barça. En un comunicat, el club posa de manifest que aquesta iniciativa ha estat una demanda constant per part dels socis, simpatitzants i massa social.
L’any 1971 el club va atorgar al general Franco la medalla d’or commemorativa de la inauguració del Palau Blaugrana. L’any 1974 va atorgar-li la medalla d’or commemorativa de les noces de platí del Club, obligada per la norma no escrita que implicava que les distincions de nova creació sempre s’havien d’atorgar per primera vegada a Francisco Franco.
En aquest cas, el FC Barcelona havia atorgat per primera vegada la medalla d’or del club, de nova creació, a la Penya Blaugrana de Manresa, com a organitzadora de la primera trobada de penyes barcelonistes a Montserrat. A requeriment de les autoritats de l’època, el club va crear una nova medalla que es va lliurar a Franco una setmana després dels actes de Manresa.
El Barça retira les medalles atorgades a Franco
La pròxima assemblea de socis i compromissaris portarà a votació la mesura de la junta directiva
Ara a portada
Publicat el 11 de febrer de 2019 a les 19:29
Et pot interessar
-
Esports Mbappé es podria perdre la final de la Copa contra el Barça: quina lesió té?
-
Esports El superordinador que prediu la Champions torna a canviar les opcions del Barça
-
Esports Carvajal provoca i amenaça un jugador de l'Arsenal al túnel de vestidors agafant-lo pel coll
-
Esports La Verge no baixa i el Madrid s'acomiada de la Champions