El Campionat Maqui del Bages i el Berguedà estrena dues curses

El calendari consta de cinc proves fins al 14 de desembre

Publicat el 25 de setembre de 2014 a les 11:19
Els preparatius de la tercera edició del Campionat Maqui de curses de muntanya entre les comarques del Berguedà i el Bages ja han començat. A inicis d'aquesta setmana els organitzadors van obrir el termini d'inscripcions anticipades per a les cinc curses que conformen al campionat. Aquestes, es realitzaran entre octubre, novembre i desembre, uns mesos que ja es coneixen entre molts corredors com els “mesos Maquis”.
 
Aquest any s'incorporen dues noves curses, la dels Emboscats el 19 de novembre a Palà de Torroella, de 14 quilòmetres; i la de Castelltallat, de 13 quilòmetres el 2 de novembre. A part, el Campionat contempla la dels Tossals a l'Espunyola el 16 de novembre amb un recorregut de 14 quilòmetres i un altre de 25; la Bell Race de 15 quilòmetres a l'Hostal del Camp a Sallent el 30 de novembre i, finalment, la cursa de l'Últim Maqui, d'uns 20 quilòmetres, el 14 de desembre a Olvan.
 
Segons l'organització, les curses maquis estan destinades a aquells corredors que busquen un estil diferent, “amb bon ambient, recorreguts increïbles, identitat territorial i degustació de productes agroalimentaris”, entre d'altres, esgrimeix l'organització. Estan programades cada 15 dies, i es poden realitzar totes o només aquelles que interessin als corredors. 
 
Durant cada cursa també hi haurà una recollida de joguines i aliments destinats a ajudar les persones que més ho necessitin. A part, econòmicament, les entitats organitzadores faran una aportació solidària amb una part de la inscripció recollida en cada cursa.