Ferran Reverter deixa el Barça per discrepàncies amb la directiva

El director general plega després de fer-se públic el patrocini amb Spotify, que deixarà 280 milions al club en tres temporades

Ferran Reverter, en una compareixença
Ferran Reverter, en una compareixença | FCB
08 de febrer de 2022, 11:15
Actualitzat: 11:41h
Ferran Reverter ha comunicat aquest dimarts a Joan Laporta que deixa el càrrec de CEO del Barça. Segons La Vanguardia, la raó són les discrepàncies amb la directiva, especialment arran de l'acord de patrocini amb Spotify que el club va tancar aquest dimarts. En un comunicat, però, l'entitat assenyala que el director executiu plega per "raons personals i familiars".

El Barça farà efectiva la renúncia quan trobi un nou director general. Reverter tanca una etapa de només set mesos com a CEO, durant els quals ha tingut molta feina: la reestructuració del deute, l'aprovació del finançament per a l'Espai Barça, la reducció de la massa salarial i la recerca de patrocinadors han estat alguns dels punts més calents d'aquests mesos, amb el club en una situació econòmica crítica.

Reverter valora aquests mesos com a "apassionants" i agraeix a Laporta "la seva confiança i, sobretot, el seu entusiasme i capacitat de lideratge perquè el FC Barcelona compti en aquests moments amb un equip directiu de primer nivell capaç de tornar a posicionar el Barça com a líder mundial". Del seu pas pel club, el dirigent diu que "personalment he posat un gran esforç i dedicació durant aquests mesos, però ara vull centrar-me en el propòsit pel qual vaig tornar a Barcelona, que és el de dedicar més temps a projectes personals i familiars".

Segons va avançar RAC1, Spotify pagarà 280 milions d'euros al club durant les pròximes tres temporades. Aquest és un acord de màxims, amb el principal patrocinador de la samarreta de partit tant del futbol masculí com del femení, la samarreta d'entrenament i també els title rights de l'estadi. Tot fa pensar, doncs, que el Camp Nou portarà Spotify com a cognom..

Tot això es produiria a partir de la pròxima temporada, ja que fins ara el patrocinador que serà rellevat per la plataforma de música és Rakuten. L'empresa japonesa dedicada al comerç per internet va arribar de la mà de la junta de Josep Maria Bartomeu i ara, la nova junta de Joan Laporta, no preveia renovar l'acord, que finalment es farà amb Spotify.