Joan Vilà i Moncau va morir el passat dilluns a Olot, a l’edat de 89 anys. El pintor va ser enterrat aquest dimecres a l’església parroquial de Sant Roc, de la mateixa poblaciót.
El seu estil és una modernització del realisme més fidel, especialment centrat en paisatges urbans, però també ha assajat el surrealisme. El 1991 va rebre la Creu de Sant Jordi.
Joan Vilà va néixer a Vic, tot i que posteriorment es va traslladar a Olot, on hi tenia la seva residència. Va estudià primer a Vic, després a l'Escola de la Llotja de Barcelona i finalment a l'École du Louvre, de París, el 1954. Especialitzat en la pintura mural, va pintar obres d'aquest estil a Vic, Olot, la Seu d'Urgell i Ripoll. Va participar als Salons d'Octubre de Barcelona i al Saló de maig. També va exposar, sovint integrat a Els Vuit de Vic, i, individualment, a Sabadell (1957), Madrid (1962), Vic (1962 i 1964), Barcelona (1967 i 1975) i Figueres (1974). Des del 1970 fou director de l'Escola de Belles Arts d'Olot, càrrec que va tenir fins a 1980. Durant uns anys també va ser regidor de Cultura a l’Ajuntament d’Olot, amb CiU.
Vídeo d'Olot TV
Mor el pintor Joan Vilà i Moncau als 89 anys
Cultura
Nascut a Vic, posteriorment es va traslladar a la Garrotxa, on tenia la seva residència | L’any 1991 va rebre la Creu de Sant Jordi
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de setembre de 2013 a
les 08:56
Et pot interessar
-
Cultura
El Sismògraf 2026 d'Olot programa una vintena de propostes que conviden al benestar i a caminar
-
Cultura
La trajectòria dels arquitectes RCR, en una exposició al Museu de la Garrotxa
-
Cultura
Els Museus d'Olot celebren les Festes del Tura amb exposicions i una proposta familiar i participativa
-
Cultura
«Pim Pam Pum Foc!» celebra quaranta anys en el marc de les Festes del Tura
-
Cultura
El festival Ésdansa de Les Preses arrenca una nova edició que pretén potenciar el carrer i la natura
-
Cultura
Besalú i Roses viuran l'edició més aquàtica de Nits de Circ: del 13 al 24 d'agost
