Publicat el 23 de juliol de 2024 a les 10:23

L'església de Sant Aniol de Finestres passarà pel quiròfan. Aquest setembre està previst que comencin les obres de reforma estructural de l'edifici després que s'hi detectessin algunes parts en mal estat.

Fa mesos, l'Ajuntament va demanar que tècnics de la Diputació de Girona estudiessin l'estat de l'església i van determinar que el sostre i altres elements estructurals tenien deficiències. Això ha fet que s'encarregués un projecte de restauració, el qual està previst que es liciti aquest estiu i pugui començar al setembre. Es calcula que els treballs podrien durar un mes. 

S'actuarà a la coberta i a una columna en mal estat. "Hi havia risc. L'última restauració que es va fer per gent del poble fa més de trenta anys es van reforçar les bigues principals, però es van posar reforços sobre la volta i aquesta ara tenia esquerdes", explica l'alcalde de Sant Aniol, Francesc Oliveras.

Està previst que se substitueixin les bigues de la coberta i es faci per trams. Això permetrà poder continuar utilitzant el temple mentre durin unes obres que costaran 88.500 euros i que la Diputació subvencionarà 16.000 euros.

L'església de Sant Aniol de Finestres és d'origen romànic del segle X. Es tracta d'un dels elements històrics i patrimonials més importants del municipi.