En total s’han renovat 22 expenedors situats al centre d’Olot per altres amb un funcionament més intuïtiu que permeten el pagament en efectiu o targeta de manera habitual o amb el sistema contactless.
La novetat és la instal·lació d’un nou sistema pel pagament de les denúncies. Fins ara, per anul·lar-ne una a la zona blava, els usuaris havien de fer el pagament i dipositar-la a la bústia de l’expenedor juntament amb el resguard. Ara, amb els nous parquímetres, l’usuari haurà d’introduir el codi que surt imprès i endur-se el resguard i la denúncia, no hi haurà bústia.

Des de fa un any es permet pagar l'aparcament des del telèfon mòbil Foto: Pau Masó
Durant aquests dies, els vigilants de les zones blaves informaran i ajudaran als usuaris que tinguin dificultats amb els nous expenedors. A més, també s’ha habilitat un telèfon d’atenció al públic per resoldre qualsevol demanda: 972 26 73 29.
Pagar amb el mòbil
Des de fa més d’un any, els parquímetres d’Olot permeten a l’usuari pagar a través del telèfon mòbil. L’aplicació “Aparcare” permet efectuar el pagament i anul·lar denúncies sense la necessitat d’acostar-se al parquímetre, l’usuari pot renovar el tiquet des de qualsevol punt si s’esgota el temps i, si no es consumeix tot el temps comprat, pot demanar la devolució dels diners.
Actualment a Olot hi ha unes 380 places de zona blava i 22 parquímetres repartits, sobretot, al centre de la ciutat. De mitjana aquestes places tenen una ocupació d'un 60%. Al centre és on és més alta, amb puntes del 90%, i als voltants de l'Escola d'Art i l'avinguda de Girona és on menys s'utilitzen.