L’objectiu bàsic és facilitar l’accés i la interacció dels usuaris amb els procediments electrònics impulsats des del Consistori, resolent les incidències amb què es puguin trobar durant les seves gestions i tramitacions de forma més àgil i eficient.
Aquest nou servei, que rep el nom d’OAC 360º (Oficina Digital d’Atenció al Ciutadà), ja s'ha realitzat en altres consistoris de les comarques gironines i permet afavorir un fàcil accés –més eficaç i còmode– als tràmits municipals així com familiaritzar particulars, empreses i entitats amb el conjunt de plataformes telemàtiques existents. Per això, la nova plataforma permet fins i tot la connexió remota amb el dispositiu de l’usuari per a la millor resolució de les incidències, sempre que es disposi de l’autorització pertinent.

El nou servei explicat en un cartell Foto: @olotuit.
D’aquesta manera, els ciutadans poden realitzar els tràmits que necessitin dins de l’administració electrònica en qualsevol moment del dia, els 365 dies de l’any. Per a fer ús d’aquest nou servei telefònic cal trucar al 972 279 119, de dilluns a divendres, de 8 a 20 h o bé enviar un missatge de correu a suport_eadministracio@olot.cat.
“Volem apropar al màxim possible el consistori a la ciutadania”, assegura Agustí Arbós, regidor d’Innovació i Noves Tecnologies d’Olot que aquest matí ha presentat les primeres actuacions del servei. Al mateix temps, el servei telefònic suposa una millora més per a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). “Ens ajuda a donar suport i un acompanyament més pròxim a un gran col·lectiu de persones que requereixen informació ràpida i directe en qüestions que són clau per al seu dia a dia”, assegura la regidora d’Organització i Atenció Ciutadana Adriana Francés, al capdavant de l’OAC d’Olot.
Més facilitats amb la gestió telemàtica i un servei personalitzat
Aquest suport –que ja està actiu- se suma al conjunt d’eines telemàtiques que l’Ajuntament d’Olot ha anat desplegant en els darrers anys amb la voluntat de facilitar la gestió diària, optimitzar temps i agilitzar processos i tràmits permetent que les veïnes i veïns puguin cercar informació i realitzar les accions que requereixin les 24 hores del dia. Aquests programaris municipals, disponibles a través del web del Consistori, s’actualitzen i amplien periòdicament.
A la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot hi ha la carpeta ciutadana: l’espai web on els ciutadans poden trobar informació personalitzada sobre els seus tràmits amb l’ajuntament, les dades del padró i impostos així com realitzar determinats tràmits via telemàtica com per exemple actualitzar la seva domiciliació bancària, descarregar-se volants de padró o pagar impostos. L’accés, com també succeeix en altres casos, es fa través de la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot amb total seguretat, ja sigui mitjançant un certificat electrònic o l’enviament de codis de seguretat a través del mòbil.
Per altra banda, les veïnes i veïns també poden realitzar les seves sol·licituds a través d’instàncies electròniques 24 hores al dia; evitant desplaçaments i temps. A més, a través d’aquesta eina, els usuaris també poden realitzar qualsevol tràmit relacionat amb les llicències d’obertura d’activitat, sol·licituds del padró, d’activitats a la via pública, de cadastre i altres sol·licituds genèriques.
Durant l’any 2019 es van registrar 4.404 sol·licituds electròniques directes a la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot.