
Els grups Txarango, Els Amics de les Arts i Nyandú són els principals favorits dels Premis Enderrock per votació popular, les nominacions dels quals s'han donat a conèixer aquest dimarts com a punt d'arrencada de la segona ronda de votació per part del públic, que estarà oberta fins al 15 de febrer.
El grup del Ripollès acumula onze nominacions en nou categories -repeteix en millor cançó i millor lletra de cançó-, mentre que els barcelonins Els Amics de les Arts tenen deu nominacions i els osonencs Nyandú en tenen nou. Els segueixen al rànquing de nominats els grups Amelie, Blaumut i Terratombats amb vuit cadascún i Joan Dausà i Els Tipus d'Interès amb set.
Els premis per votació popular complementen els premis de la crítica, que es van donar a conèixer el passat 1 de gener, que van tenir al solsoní Roger Mas com a gran guanyador en ser considerat el seu disc amb la Cobla Sant Jordi com el millor del 2012.
La votació popular estarà oberta fins al 15 de febrer mentre que els premis es lliuraran el set de març en una gala que es farà al Teatre Principal de Girona –per primera vegada sortiran de Barcelona per celebrar el 20è aniversari de la revista- . En la gala actuaran els menorquins Ja T'ho Diré, que oferiran un tast del seu concert de retorn previst per al 31 de maig.