Blanes crema els últims quilos de pólvora del concurs de focs

La pirotècnia australiana Show FX ha estat l'encarregada de cremar els últims 1.548 quilos de pólvora del XXXIX Concurs Internacional de Focs d'Artifici de la Costa Brava - Trofeu Vila de Blanes, en el qual també han participat diverses empreses de València, Madrid, Polònia i Itàlia.

  • 576_1248760887focsartifiblanes | ACN -
Publicat el 28 de juliol de 2009 a les 08:00

Els australians han ofert un espectacle de 21 minuts de durada que ha servit per cloure una setmana plena de focs artificials i que han dut a la platja de Blanes prop d'un milió de persones en només sis dies. El comitè tècnic que valora la qualitat dels espectacles i, a la fi, decideix el guanyador, assegura que la d'enguany és una de les millors edicions dels últims anys. El guanyador es donarà a conèixer dijous.

Els preparatius de l'última jornada del concurs de focs han començat, com és habitual, a primera hora de la tarda. També en aquest moment del dia han arribat els primers espectadors, que han aprofitat per passar el dia a la platja i agafar un bon lloc per gaudir de l'espectacle. El públic del concurs de focs és tant variat com ho permeten les més de 50.000 persones que es reuneixen cada dia a la platja.

Tot i que aquest dilluns no ha estat un dels dies de més afluència –dissabte hi havia prop de 300.000 persones veient els focs–, l'espectacle dels australians ha sorprès el públic. L'excel•lent aprofitament de la roca de Sa Palomera o l'acolorida traca final han estat dos dels elements més ben valorats. La nota negativa ha estat la fluïdesa de l'espectacle, ja que passaven massa segons entre petard i petard.

Show FX ha fet d'aquesta manera la seva primera aparició a l'estat espanyol. L'empresa té només catorze anys d'història, però malgrat la seva joventut és una de les pirotècnies de més renom al seu país. Els australians han participat en concerts d'estrelles com Iron Maiden, Green Day, Kiss o Kylie Minogue, entre d'altres.

La majoria d'espectadors d'aquest dilluns venia dels pobles veïns, com Pineda de Mar, Calella o Malgrat de Mar i d'altres eren turistes que aquesta setmana són de vacances a Blanes. També hi ha però, qui ha fet molts quilòmetres per veure els focs. En Cèsar acaba d'arribar de Cantabria i reconeix que ha triat Blanes per passar les seves vacances pel que li han explicat del concurs de focs.

D'altra banda, la Maria, de Màlaga, explica que cada any aprofita aquestes dates per fer una visita a la seva família catalana sense deixar de passar per Blanes per veure els focs. 'Ja fa dues hores que estem aquí guardant lloc', comentava minuts abans de l'inici dels focs d'artifici. La Maria també diu que no s'ha perdut cap dels sis dies del concurs d'enguany.

En les jornades anteriors van participar la pirotècnica Valenciana, l'última guanyadora; els també valencians de la pirotècnia Portugués; la pirotècnica Martarello d'Itàlia; els polonesos Surex, i la pirotècnica Vulcano, amb seu a Madrid i que, pels nombrosos elogis que encara aquest dilluns se sentien per Blanes, ja és una de les clares favorites al premi final d'aquesta edició.