Amb aquestes dues finalitats, la nova à rea estarà en funcionament des de les set i mitja del matà fins les deu de la nit de dilluns a divendres i hi treballaran deu persones. Això permetrà que des de primera hora del matà ja pugui començar la recepció dels pacients que s'han d'intervenir, és a dir, la preparació del pacient per entrar a quiròfan; fins que a mig matà comencin a arribar els primers pacients a la zona de despertar, o sigui, els pacients acabats d'operar que sÂhan de recuperar de l'anestèsia.
L'objectiu és disminuir la pressió assistencial al bloc quirúrgic i a les plantes d'hospitalització que fins ara es feien cà rrec de la recepció dels pacients pendents dÂoperar, mantenint el volum d'activitat quirúrgica actual. El fet que s'alliberi a les plantes d'hospitalització de la recepció de pacients quirúrgics també ha de repercutir en una millora en el drenatge de pacients d'urgències pendents d'ingrés.
Les previsions són que una mitjana de 630 pacients amb intervencions quirúrgiques programades passin cada mes per la recepció de pacients quirúrgics, mentre que l'à rea de despertar atendrà a uns 225 pacients mensuals. El pacients que s'han de sotmetre a intervencions de més complexitat continuaran essent atesos a l'Ãrea de Reanimació, mentre que l'Ãrea de despertar acollirà els provinents de les operacions menys complexes.