ERC demana més eficàcia en les inversions a la N-II

Publicat el 11 de febrer de 2008 a les 16:34
 
El cap de llista d'Esquerra ha recordat que el 2004 Esquerra ja va proposar un pacte gironí per a les infraestructures que havia de servir per impulsar els reptes més urgents de les comarques de Girona. 'La resta de formacions però sempre se n'han desentès però des d'Esquerra encara continuem reivindicant la necessitat urgent d'aquestes obres, especialment les de la N-II', ha continuat Canet.
 
Segons el cap de llista d'Esquerra, l'actitud de les altres formacions no fa sinó que alimentar el menysteniment a Catalunya que ja fa temps que s'exerceix des de Madrid. 'Ja en l'època del primer govern socialista, amb el ministre Borrell, es va fer palès quines eren les prioritats d'inversió de l'estat a fora de Catalunya, i això ha continuat ininterrompudament amb el PP i amb el PSOE', ha assegurat Canet. 'Tot plegat, afavorit per l'actitud de CiU que durant massa temps n'ha estat corresponsable des de Catalunya', ha puntualitzat.
 
Canet ha assenyalat que amb el vot favorable d'ERC als pressupostos del 2005 es va aconseguir una partida de 2,6 MEUR pel tram de desdoblament de la N-II de l'aeroport a Fornells i una altra de 8 MEUR pel tram Sils-Caldes de Malavella. 'Esquerra també ha sol·licitat la gratuïtat de l'AP-7 entre Riudellots i Girona mentre duressin les obres de desdoblament i ha demanat millores en la senyalització i enllumenat de la N-II', ha comentat el cap de llista d'ERC a Girona. A més, segons Canet, el mal de la carretera obliga a fer-hi contínuament pedaços d'asfaltatge, 'cosa que provoca cues i molèsties al conductors'.
 
Un mal estat que també ha repercutit en la sinistralitat del tram gironí de la N-II. 'Només entre el 2004 i el 2006, a la N-II hi ha hagut 691 accidents, amb un total de 80 morts, una xifra que, sens dubte, hagués estat menor amb una carretera en condicions', ha reflexionat en veu alta Canet, que calcula que el cost del desdoblament que falta es troba al voltant dels 445 milions d'euros. 'No es tracta de cap xifra desorbitant, només representa l'1% del dèficit fiscal anual, del que anualment l'estat espanyol ens espolia', ha comentat amb ironia.
 
'No podem acceptar el ritme d'inversió tant lent que com el que hem vist els darrers cinc anys. Cada any que passa sense l'A-2 comporta pèrdues econòmiques a les nostres comarques', ha finalitzat el cap de llista d'Esquerra per Girona.