L'Ajuntament de Figueres ha multat amb 10.001 euros un bar que tenia l'entrada "vetada" a les dones. Agents de la Guàrdia Urbana van inspeccionar el local en el marc d'una campanya de control en establiments conflictius. La policia havia rebut queixes veïnals però durant la inspecció van descobrir que havien tret el cartell del bany de dones i l'utilitzava de magatzem.
La multa s'ha interposat per discriminació de sexe, amb una infracció de caràcter molt greu. A més, també s'ha denunciat el local perquè la terrassa tampoc no complia amb les ordenances municipals. L'alcalde de Figueres, Jordi Masquef, diu que es tracta d'una multa "exemplar" perquè situacions com aquesta no es repeteixin.
En els últims dos mesos, la Guàrdia Urbana ha inspeccionat més d'una desena de locals que generen queixes veïnals, però la previsió continuar amb els controls i arribar a una vintena. En alguns casos s'hi ha detectat incompliments. El més flagrant és aquest, el d'un establiment ubicat en ple centre de la ciutat -entre la plaça del Gra i la de l'Escorxador- que no deixava entrar dones.
Els agents s'hi van personar per fer-hi comprovacions i van descobrir que no hi deixaven entrar dones. A més, havien tret el cartell identificatiu del bany i l'utilitzaven com a magatzem per guardar-hi productes. La policia ha incoat un expedient per una infracció molt greu de discriminació per raó de sexe.
Masquef diu que els controls es mantindran i que també estan en coordinació amb administracions supramunicipals per comprovar que els treballadors dels locals tinguin els treballadors assegurats. "Busquem endreçar la situació jurídica d'aquests establiments i que compleixin la normativa vigent", assegura.
[plantillavirals]
Multa de 10.000 euros a un bar de Figueres que no admetia dones
La Guàrdia Urbana va descobrir que el local havia tret el cartell del bany de dones i l'utilitzava com a magatzem
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de febrer de 2024 a les 14:19
Et pot interessar
-
Societat Lloret de Mar suspèn un any l'obertura de nous negocis de souvenirs o manicura al nucli antic
-
Societat Detenen a un home per 46 delictes contra estrangers i falsificació de lloguers a Palafrugell
-
Societat Torna «Viu l'estiu a Girona» amb una vintena d'activitats per a finals d'estiu
-
Societat Atrapen quatre cops en cinc dies un lladre a Sant Feliu de Guíxols
-
Societat L'ACA divideix en dues unitats l’aqüífer Fluvià-Muga per millorar la gestió de l'aigua en cas de sequera
-
Societat Detingut un estudiant d'informàtica a Roses per fer ciberatacs