Exposició sobre els drets humans a Granollers

ARA A PORTADA

Publicat el 29 d’agost de 2005 a les 15:00
La Fundació Caixa Sabadell i Amnistia Internacional porten l'exposició "Tothom pels Drets Humans. Cartells per la difusió de la Declaració Universal dels Drets Humans" a la Biblioteca Can Pedrals de Granollers de l'1 al 21 de setembre amb una organització compartida amb aquest centre. La mostra va ser produïda per commemorar el 54è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans i actualment forma part del catàleg d'exposicions itinerants que la Fundació ofereix a les entitats i associacions culturals de Catalunya. L'horari de visita comprèn els matins de dimarts a dissabte, de 9,30 a 14 h, i les tardes de dilluns a divendres, de 16 a 20,30 h.
La col·lecció exposada consta de 30 cartells que van realitzar de forma altruista 30 dissenyadors espanyols de primera línia, a sol·licitud d'Amnistia Internacional. Cada cartell il·lustra un dels articles de l'esmentada Declaració de 1948 i en el seu conjunt estan pensats per prestar suport a les activitats de difusió dels drets humans pel territori de l'Estat espanyol.
Els objectius finals són la sensibilització dels ciutadans envers la responsabilitat comuna en la defensa i promoció dels drets humans i recaptar fons per dur-les a terme. Amnistia Internacional va llançar aquesta iniciativa quan celebrava el 41è aniversari de la seva fundació i va comptar amb l'assessorament de l'Asociación Española de Profesionales del Diseño (AEPD).
Entre els artistes que hi van col·laborar amb obra gràfica sobresurten noms tan reconeguts com Peret, Amèrica Sánchez, Pedro García Ramos, Xavier Mariscal, Enric Satué i Ivan Zulueta.