Festa Major de Parets del Vallès

Publicat el 28 de juliol de 2006 a les 08:00
Des d'avui divendres i fins dilluns Parets del Vallès celebra la seva Festa Major d'estiu. Una setantena d'activitats configuren el programa, amb actes pensats per a tots els públics en àmbits diversos relacionats amb la cultura, l'esport, el lleure i les tradicions. Enguany la celebració coincideix amb una efemèride: el desè aniversari de la Colla de gegants, bestiari i grallers de Parets i La Festa de La Pedra del diable. Amb aquest motiu, el pregó d'inici de festes anirà a càrrec dels gegants, el Marcel i l'Elisenda, que per primera vegada pujaran al balcó de l'Ajuntament.

La Festa Major de Parets 2006 presenta novetats. En aquesta edició la celebració pretén ser molt més sostenible i respectuosa amb el medi ambient. Per això, la vaixella que es farà servir per a la Mostra Gastronòmica serà totalment ecològica i compostable. Així mateix, els gots estan pensats per ser reutilitzats i reciclables. Sota l'eslògan "Fes el glop i torna el got... o no!" els bars de la Comissió de Festes i de Diables Parets situats al parc La Linera, posaran a disposició gots que es podran fer servir durant tota la festa i que es podran tornar per recuperar el dipòsit d'1 euro que es paga només amb la primera consumició.

Una altra novetat en la programació és la primera Baixada de carretons, una activitat organitzada per l'entitat Ball de Gitanes Parets i que tindrà lloc dissabte a la tarda. Aquest acte se suma a l'ampli ventall de propostes del programa que inclou, entre molts d'altres, la Nit de teatre al carrer, l'espectacle de la Festa de la Pedra del Diable, balls a la plaça de la Vila, concerts al parc la Linera, la Mostra Gastronòmica, activitats per als més petits, correfocs i el tancament de festa, dilluns 31 de juliol, amb el castell de focs, el cinema a la fresca, el ball amb la Maravella i la discoteca amb el Dj local, Mikel Abarca.