Les Franqueses signarà quatre convenis per facilitar els tràmits a través d'Internet

Publicat el 26 d’abril de 2007 a les 16:56
Per aconseguir-ho, l'AOC facilitarà a l'Ajuntament de les Franqueses un servei de col·laboració interadministrativa que faciliti l'intercanvi de la informació dels ciutadans relativa al seu domicili de residència necessària per a la realització de diversos tràmits i gestions.
El desenvolupament del projecte permet oferir dos tipus de serveis: la comunicació telemàtica, per part d'un ciutadà, de les dades del seu domicili de residència a administracions públiques i entitats privades; o la consulta telemàtica de volants de padró municipal d'habitants a petició d'una administració pública o d'un ciutadà en el marc d'un tràmit o gestió que requereixi l'acreditació del domicili de residència. L'intercanvi de dades entre diferents entitats es realitzarà sempre donant compliment a la Llei de protecció de dades de caràcter personal i amb totes les garanties de seguretat de les transaccions telemàtiques.
D'altra banda, el conveni d'adhesió a l'e-TRAM, una eina tecnològica desenvolupada per l'AOC, permetrà que l'Ajuntament de les Franqueses tingui una solució tecnològica i de gestió per promoure i facilitar que els ciutadans puguin fer tràmits i gestions a través de la xarxa telemàtica, amb garanties jurídiques i de seguretat.
La Junta de Govern Local també ha aprovat l'adhesió a un conveni de prestació de serveis de certificació digital idCAT, amb l'Agència Catalana de Certificació (CATCert), i a un conveni amb el Departament de Governació i Administracions Públiques, el Consorci Localret, l'Ajuntament de Barcelona i l'AOC, per al desenvolupament de la interoperabilitat dels sistemes d'informació de les administracions catalanes.
El primer permetrà l'expedició dels certificats electrònics idCAT per a la tramitació telemàtica als ciutadans i ciutadanes, una vegada l'Ajuntament hagi comprovat la seva identitat i la resta de circumstàncies personals necessàries. Per la seva banda, el segon conveni, estableix el marc de col·laboració per interoperar telemàticament els sistemes d'informació de l'Administració de la Generalitat, i els òrgans que en depenen, amb l'Ajuntament de Bacelona i els ens locals de Catalunya que s'adhereixin, com és el cas de l'Ajuntament de les Franqueses, al conveni. Els departaments de l'Administració de la Generalitat posaran a disposició de les administracions locals adherides, les dades i els certificats electrònics relatius als ciutadans, les empreses i les organitzacions de què disposin, que poden substituir els diferents documents acreditatius en suport paper i que són requerits en els procediments d'altres administracions.