L'Espai d'Arts inaugura temporada amb l'obra d'Efraïm Rodríguez

Roca Umbert mostra els elements del procés creatiu de l'escultor

Publicat el 17 de setembre de 2013 a les 17:00
Efraïm Rodríguez treballant al seu estudi Foto: Efraïm Rodríguez

L'Espai d'Arts de Roca Umbert inaugura temporada aquest divendres, dia 20 de setembre, amb l'exposició de l'escultor granollerí Efraïm Rodríguez "Ceci n'est pas une sculpture. Estratègies, subproductes i residus d'un taller escultòric", una mostra sobre el procés creatiu de l'artista, entesa no com a oposició o com a alternativa a l'obra acabada, sinó com a procés necessari, tècnic, conceptual i emotiu a l'hora de desenvolupar i resoldre-la. La inauguració serà a les vuit del vespre i l'autor farà una visita comentada a l'exposició. 

Com a activitats paral·leles, el dijous 26 de setembre, a dos quarts de vuit del vespre, hi ha programada una xerrada-debat sobre l'estat de l'art figuratiu al segle XXI, amb el poeta i crític d'art Joan Bufill. I el dissabte 5 d'octubre, a dos quarts de sis de la tarda, hi haurà el taller familiar "L'empremta de l'escultura", en què els nens i nenes de 4 a 10 anys descobriran com la matèria esdevé escultura. 

Elements del procés creatiu de Rodríguez
"Ceci n'est pas une sculpture. Estratègies, subproductes i residus d'un taller escultòric" no mostra directament cap obra d’art d'Efraïm Rodríguez, sinó elements del seu procés creatiu. Segons el mateix artista, es tracta de models, plantilles i altres materials propis de la producció escultòrica, elements de treball que en cap cas són considerats obra artística, pel seu caràcter tècnic i la falta de voluntat que ho siguin. El visitant trobarà, sobretot, elements figuratius, de representació, construïts en fases intermèdies, per la qual cosa seria fàcil confondre’ls amb obres finals, però que només constitueixen la base de l'obra definitiva. L'exposició també permet veure les escultures de l’artista, però de manera indirecta, en diapositives i a través de petits visors.

L'exposició d'Efraïm Rodríguez serà a la Sala Zero de l'Espai d'Arts fins al dia 19 d'octubre.