«Miss Wood ha estat el millor màster que podíem fer»

Entrevista a Albert Sanz i Javier Galcerán, els dos joves publicistes creadors de l'empresa Miss Wood

Publicat el 30 de juny de 2014 a les 00:01
Albert Sanz i Javier Galcerán, els publicistes creadors de l'empresa Miss Wood Foto: Miss Wood

L’Albert Sanz (24 anys) és de les Franqueses del Vallès i en Javier Galcerán (25 anys) és de Barcelona ciutat. Són dos joves publicistes que han creat una empresa tot just acabar la carrera. Es diu Miss Wood i venen fustes d’avet estampades amb colors alegres i frases per decorar, amb bon rotllo, qualsevol espai.

La idea de muntar un negoci junts va sorgir a la facultat?
Javier : No. Comencem a parlar-ne quan ja havíem acabat la carrera de publicitat. Vam seguir camins diferents. L’Albert va fer pràctiques com a creatiu a una agència de publicitat i jo treballava com a product manager a una pàgina web de flash vendes de mobles de decoració. Per no perdre el contacte quedàvem cada divendres per fer una hamburguesa a prop de la meva feina i parlàvem de tot una mica; com ens va la vida, la feina, les noies... els típics temes de “tios”.
Albert : Després veiem oportunitats gràcies a la feina del Javier. Comprovem quina decoració agrada més a la gent i ens endinsem una mica en aquest món. A partir d’aquí ens plantegem crear un projecte junts. Ens acostem al taller d’uns amics que fan serigrafia i acabem de decidir-nos per fer una peça decorativa que més o menys ja començàvem a tenir al cap.

Per què decidiu que sigui fusta la vostra matèria prima?
Albert : Doncs un dels imputs que ens va animar a utilitzar la fusta arriba quan la meva germana es casa. Marxa amb el seu marit a Nova Zelanda de viatge de noces i em regala un souvenir que és una fusta petita estampada. Vam fer una campanya de promoció des de la feina del Javier i vam tenir una resposta molt positiva. A mi no em van renovar el contracte de pràctiques i vaig decidir dedicar el meu temps al projecte.
Javier : El millor d’aquest projecte és que d’alguna manera ens ha vingut sol, de la suma de molts factors. Veiem que és un producte decoratiu que podem vendre bé i en pocs mesos ja tenim feta la web.
Albert : A mig estiu jo torno a la feina després de les vacances i arribo a la conclusió que estic cansat de treballar en aquesta empresa i el que realment vull fer és invertir el meu temps en el projecte que he creat amb l’Albert. Al setembre comencem a tope i a la tardor ja tenim l’empresa fundada com a societat. Vam començar a treballar a casa de l’Albert i ara fa un parell de mesos que ja tenim el taller aquí a Granollers.

Procés de fabricació. Quins passos seguiu per construir els productes?
Albert : Demanem a les fustes a una empresa de Granollers, Fustes Bad, i ells ens assessoren molt perquè nosaltres no entenem massa de fusta. El següent pas és portar la fusta al taller i la termosellem amb una màquina per posar “ a foc” el nostre logotip. Després les pintem amb una pintura a l’aigua que no contamina, és ecològica, i amb dues hores comencem a escatar la fusta amb una màquina domèstica. Les netegem una mica i finalment les estampem amb serigrafia de forma totalment artesanal, gràcies a uns amics que tenen un taller i que formen part de l’equip de Miss Wood així com també el nostre dissenyador.

Comandes. Quantes fustes compreu al mes?
Javier : En total pot sortir una mitjana al mes de 100 fustes al mes. Depenent del mes perquè actualment estem fent molt push per posar els nostres productes en diferents botigues de Barcelona que segueixin una mica la línia de articles de decoració personalitzats. Estem a setze botigues de tota España i això puja molt. I tampoc podem valorar-ho perquè no fa ni un any natural que hem engegat l’empresa.

Quins productes teniu i quin és el més venut?
Javier : Tenim els woodies, que són fustes decoratives de diferents tamanys i la fusta gran és ven molt. També tenim els rellotges de fusta i ara hem creat les taules de surf que és un format més petit amb un disseny molt “xulo” que ha agradat molt. Tots els nostres productes es poden personalitzar des del nostre web posant el color i la frase que més t’agradi.

I quina és la frase que més agrada?
Javier : A l’ hivern van fer forces comandes de “Live is better at mountain” i ara està tirant molt “Live is better at beach” i “Hey you smile”.

Tots dos sou de Barcelona. Per què decidiu fer les frases en anglès?
(Riuen)  Javier : Perquè creiem Perquè creiem que dóna més cobertura i és més internacional. La idea d’aquest projecte és poder vendre’l a tot el món. No necessites un alt nivell d’anglès per entendre aquestes frases. No descartem fer la versió en català i castellà, però ara també donem aquesta possibilitat amb la opció de personalitzar el teu producte decoratiu.

Quina utilitat tenen els vostres productes?
Albert: És una reflexió interna constant que ens plantegem. Ara tenim productes que són 100% decoratius. Poden ambientar una vida o qualsevol espai. Nosaltres volem intentar donar-li més utilitat. Si té utilitat agrada més. És un repte que ens agrada, perquè ens obligarà a innovar i no parar de pensar en nous dissenys.

Quins són els valors de la vostra marca?
Albert: Valor artesanal, originalitat, decoració, Barcelona i bon rotllo. 

Quina és la comanda que us ha arribat de més lluny per la web?
Albert: Ens han demanat woodies des d’ Anglaterra, Argentina, Brasil...

Us han comparat amb Mr. Wonderful?
Albert: Sí però penso que no tenim res a veure. Si la gent veu un producte maco i amb una frase i només pot dir que és de Mr. Wonderful és que té molt poques referències en el món del disseny. D’altra banda estic d’acord amb que aquesta marca ha fet una campanya molt bèstia de publicitat i en tot cas ens pot servir d’exemple a nivell de estratègia de promoció a les xarxes socials.

Per què us ha servit personal i professionalment crear Miss Wood?
Albert: Per mi fundar Miss Wood ha estat el millor màster que podia fer. Hem aconseguit construir una empresa des de zero. No teníem cap referència d’un negoci similar al nostre i ens hem posat ràpidament al dia amb proveïdors, legalitats, botigues, disseny, imatge de marca, etc.

Foto: Miss Wood