L’Ateneu Popular La Malgirbada encara l’última embranzida de la campanya de micromecenatge per obrir el local a la primavera. En un comunicat, els responsables de la iniciativa expliquen que ja compta amb més de 100 persones sòcies i que han recaptat més de 4.000 euros de 155 persones col·laboradores i que serviran per cobrir les despeses d’obrir i adaptar el local. Ara la campanya continua per arribar a l’objectiu òptim de 7.000 euros per poder engegar l’activitat els pròxims mesos.
Els impulsors expliquen que durant els mesos previs a la obertura han "conversat amb la majoria d’entitats i organitzacions de la ciutat per tal d’obtenir-ne el suport i engendrar futures col·laboracions". També destaquen que "la finalitat de La Malgirbada és que la gent de Granollers i del Vallès Oriental tingui un espai de referència per a trobar-se, gaudir d'un oci alternatiu, debatre i organitzar-se, en un ambient que possibiliti la creació de vincles".
"El moviment popular i la comunitat han de ser els protagonistes de la transformació social que volem a la nostra ciutat i entenem que un espai autònom i lliure de relacions patriarcals on poder reunir-nos i organitzar-nos és més que mai una necessitat", afegeixen.
Gairebé vuit anys després que tanqués l’Esquerda, els responsables destaquen que volen que sigui "un espai de trobada autogestionat en què s’organitzin activitats polítiques, socials i culturals de caire transformador".
Els impulsors prenen el Casal Popular l’Esquerda com a referent i Ca l'Enkant com a punt de partida: "Aprofitant aquesta experiència, es va arribar al consens de reconvertir el projecte en un ateneu popular per tal d’enfortir-lo".
També expliquen que la tasca de l’Ateneu de La Malgirbada "s’estructura a partir del feminisme, l’anticapitalisme i la comunitat". Així doncs, volen que el casal popular esdevingui "un espai d’oci i cultura lliure de comportaments masclistes i en què es treballi per l’apoderament de les dones i es reflexioni sobre la diversitat sexual i de gènere, tot participant de la lluita feminista i LGTBI+ de Granollers". Alhora, asseguren que volen "prendre part en els moviments per l'habitatge, la lluita antifexista, el sindicalisme anticapitalista i les alternatives d'oci i de consum (agroecologia, consum cooperatiu, etc)".
Última embranzida per obrir l'Ateneu Popular La Malgirbada a Granollers
De moment ja compten amb 100 persones sòcies i han recaptat més de 4.000 euros en una campanya de micromecenatge

- Imatge de La Malgirbada -
- NG
ARA A PORTADA
-
Berta García, una de les millors notes de la selectivitat: «És important estudiar però també descansar» Bernat Castanyer Colomer
-
-
-
La CUP Vallgorguina denuncia «poca transparència» del govern municipal en el darrer ple Bernat Castanyer Colomer
-
Un nadó d'un mes, ferit greu amb cremades al cap per l'impacte d'un petard a Palau-Solità i Plegamans Redacció
Publicat el 22 de gener de 2021 a les 20:13
Actualitzat el 22 de gener de 2021 a les 20:25
Et pot interessar
-
Societat El Vallès Oriental, la segona comarca en rebre més migració d'altres zones de Catalunya
-
Societat Renfe ofereix unes 2.900 places de bus durant el tall ferroviari entre Montcada i Reixac i Granollers
-
Societat La millor coca de Sant Joan 2025 de llardons es fa a Granollers
-
Societat L’escola Anselm Clavé de Mollet, obligada a tancar
-
Societat Aquests són els noms més habituals al Vallès Oriental
-
Societat Una delegació del Vallès Oriental participa dels actes de l’alliberament de Mauthausen