El bicing metropolità ja pedala: tot el que cal saber de l'AMBici

A quins municipis funciona l'AMBici? Quantes bicicletes elèctriques hi ha? Quina relació té amb el Bicing de Barcelona?

El servei AMBici ja funciona en sis municipis
El servei AMBici ja funciona en sis municipis | AMB
01 de febrer del 2023
Actualitzat el 06 d'abril del 2024 a les 21:54h

L'àrea metropolitana de Barcelona ja disposa del seu propi bicing. El nou AMBici –que agafa el relleu de la prova realitzada amb el sistema e-Bicibox- va arrencar aquest dilluns. Ho fa, però, a mig gas. De moment, funciona en sis municipis i “progressivament” s'estendrà als nou restants. El sistema no és compatible amb el Bicing de Barcelona, però hi haurà set punts de transferència, encara no actius.

A continuació, totes les preguntes i respostes de l'AMBici, el nou sistema de bicicleta elèctrica compartida de l'àrea metropolitana.
 

On funciona l'AMBici?

El passat dilluns 30 de gener es va estrenar a sis municipis: Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Joan Despí, el Prat de Llobregat i Sant Just Desvern.
 

Quantes estacions hi ha en funcionament?

55 estacions amb més de 600 bicicletes actives. Consulta-les en aquest mapa.
 

On s'acabarà desplegant l'AMBici?

L'AMBici arribarà a un total de 15 municipis. A banda d'on ja funciona actualment, ho farà també a l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.
 

I el calendari de desplegament?

Fonts de l'AMB afirmen que serà progressiu i que es completarà en els mesos vinents. Està previst donar més detalls en una roda de premsa el 9 de febrer.
 

Quan estigui al 100% quantes bicis hi haurà?

El servei tindrà 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions. Per comparar-ho: el Bicing de Barcelona té unes 7.000 bicicletes, de les quals 2.000 són elèctriques.
 

Totes les bicis seran elèctriques?

Sí, el 100% seran elèctriques. La meitat de les estacions tindran punt de recàrrega, mentre que la resta seran energèticament autònomes per poder fer anar el sistema d'ancoratges mitjançant plaques fotovoltaiques.
 

I com se sap quanta bateria resta?

Les bicicletes estaran geolocalitzades per satèl·lit i connectades digitalment amb el telèfon mòbil dels usuaris. D'aquesta manera, qualsevol persona que en faci ús podrà controlar des del seu dispositiu mòbil la bateria de la bicicleta, així com les estacions d'aparcament més properes per deixar-la.
 

Les bicis de l'AMBbici són 100% elèctriques. Foto: AMB

 

El servei estarà integrat amb el Bicing de Barcelona?

No, són serveis independents i no compatibles. Per facilitar la intermodalitat hi haurà set estacions de pont o transferència, però encara no n'hi ha cap d'activa (la majoria són en municipis on encara no hi ha el servei).
 

On estaran les estacions de transferència amb el Bicing?

A l’Hospitalet de Llobregat –Ciutat de la Justícia, Riera Blanca i Collblanc; Sant Adrià de Besòs –campus de la UPC i barri de la Pau-; Santa Coloma de Gramenet –Baró de Viver- i Esplugues de Llobregat –Zona Universitària-.

 

Quina tarifa tindrà l'AMBici?

Durant el 2023, l’AMB farà una tarifa promocional de 25 euros l’any per abonament, que permetrà 30 minuts d'ús gratuït per cada trajecte. Després dels 30 minuts gratuïts, costarà 0,50 euros cada 30 minuts. 

A partir del 2024, l’abonament tindrà un cost de 40 euros anuals, amb els primers 30 minuts a un preu de 0,15 euros. Després dels 30 minuts inicials, costarà 0,50 euros cada 30 minuts.
 

Com serà l'abonament?

Els usuaris que vulguin emprar la targeta física, la podran adquirir per un cost de 6 euros. En cas d'usar el servei amb l’aplicació mòbil, serà gratuït.
 

Hi haurà un abonament conjunt amb el Bicing?

Sí, s'han creat diversos abonaments conjunts amb un cost anual entre els 53 i els 65 anys i un pagament per ús en funció del temps. Estaran disponibles a partir del març.

 

Quina inversió ha suposat l'AMBici?

L'AMBici ha suposat una inversió de 40,5 milions a l'AMB i el gestiona Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Acaba de rebre una subvenció de 7 milions d’euros dels fons europeus Next Generation.

 Més informació i preguntes al FAQ d'AMBici