Els 33 miners que estan atrapats des del 5 d'agost en una mina de Xile han pogut parlar aquest dissabte (la nit de dissabte a diumenge, hora catalana) amb les seves famílies gràcies a la primera videoconferència en temps real que es fa al campament xilè de l'Esperança.
Els operaris, tancats en una mina de San José, al nord de Xile, van poder parlar al voltant d'un minut amb els que més estimen, que només podien veure'ls i escoltar-los. Hores abans, quatre supervivents uruguaians de l'avió que va estavellar-se als Andes el 1972 i que va donar l'argument a la pel·lícula 'Viven' van visitar els familiars per donar-los suport moral.
"Ha estat molt emocionant. La veritat és que donaven ganes de treure'l de la pantalla. Es veuen bé, ells no podien veure'ns a nosaltres però nosaltres sí a ell", ha relatat Antonia Godoy, mare del miner Richard Villarroel al canal 24 hores xilè.
En la trobada dels familiars i els supervivents de l'accident de la serralada dels Andes, els quatre exjugadors de rugbi que viatjaven en l'avió van manifestar que aquesta experiència els farà forts.
Aquest diumenge, al voltant de les vuit del vespre hora catalana (a les dues del migdia a Xile), quan faci just un mes del primer esfondrament, els automòbils i camionetes estacionats al campament participaran en una tocada de botzines com a homenatge als miners que estan tancats a San José, que ja són els que s'han passat més temps tancats en una mina a Xile.
El vídeo connecta els miners amb el món exterior
Ara a portada
Publicat el 05 de setembre de 2010 a les 14:57
Et pot interessar
-
Internacional Sobreviu una nena de nou anys després de caure d'un 25è pis a la Xina
-
Internacional Caos al Canadà: diversos morts i ferits en un atropellament massiu a Vancouver
-
Internacional Se suïcida Virginia Giuffre, una de les principals supervivents d'abusos sexuals d'Epstein
-
Internacional Per què la Guàrdia Suïssa és l'única que pot «protegir» el Papa?