El conflicte al Sudan ha patit un nou brot de violència aquest cap de setmana. És un nou episodi d'un context d'inestabilitat que dura des de fa quatre anys, quan el dictador Omar al-Bashir va ser derrocat després de 30 anys de mandat. Un català, Jofre Rocabert, es troba atrapat al país i espera que les autoritats noruegues, per a les quals treballa, puguin treure'l aviat.
I és que segons ha explicat al programa Via Lliure, de RAC1, "des de dissabte a la una del migdia, no han parat ni els trets ni els bombardejos. Han estat molt, molt a prop". Ell -l'únic occidental del seu grup- i altres membres del Consell Noruec per als Refugiats intenten no cridar l'atenció ni fer soroll, per tal de no ser detectats.
Tot just aquest analista d'accés humanitari estava a punt de marxar quan va esclatar el conflicte. Hi ha més de mig centenar de morts en els enfrontaments entre l'exèrcit i els paramilitars, que diuen haver pres el control de l'aeroport i del palau presidencial, a Karthum, la capital del país. En qualsevol cas, no hi ha ara mateix cap aeroport segur des d'on puguin volar els occidentals. És el cas també de l'ambaixador nord-americà, John Godfrey, que ha fet una crida a aturar les hostilitats i a tornar a les negociacions de pau i iniciar el camí cap a la transició democràtica.
Inicialment, Jofre Rocabert tenia una missió de tres setmanes al Sudan. La seva intenció de tornar a Barcelona de manera immediata s'ha vist truncada, si bé ha aconseguit mantenir el contacte amb la seva família. Aquest català, de fet, preveu "un enfrontament més llarg i més intens" que en ocasions anteriors. "La situació és molt incerta", admet.
Un català, atrapat en mig del conflicte al Sudan
L'exèrcit està lidiant amb una revolta paramilitar

- Continua el conflicte al Sudan. -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 16 d’abril de 2023 a les 11:11
Et pot interessar
-
Internacional La Flotilla demana «protecció diplomàtica» per la presència de drons
-
Internacional Un funicular de Lisboa descarrila i deixa almenys quinze morts
-
Internacional La Flotilla fa parada tècnica a les Illes Balears
-
Internacional Condemnen a presó dos jesuïtes catalans per encobrir casos de pederàstia a Bolívia
-
Internacional El papa Lleó XIV rebrà dijous el president d'Israel al Vaticà
-
Internacional Cinc vaixells de la Flotilla tornen enrere per segon cop