Castells de set dels Castellers de Terrassa a la Fira del Segar i el Batre

La colla blauturquesa descarrega el quatre de set amb agulla, el quatre de set i el tres de set

Publicat el 01 d’agost de 2016 a les 05:45
La colla Castellers de Terrassa va acomiadar la primera part de la temporada actuant dissabte en el marc de la Fira del Segar i el Batre a la localitat de Llagostera, juntament amb la colla local, els Castellers de les Gavarres, i amb els Vailets de Gelida.

A dos quarts de 8 de la tarda s'iniciava l'actuació amb un pilar de dol per part de la colla local.Tot seguit, les tres colles van realitzar els pilars d'entrada a plaça, dos pilars de quatre per part dels Castellers de Terrassa, un pilar de quatre per part dels Vailets de Gelida i un pilar de quatre dels Castellers de les Gavarres.

A primera ronda, la colla local, els Castellers de les Gavarres, van fer un dos de cinc que no compta com a castell ja que el mínim s'estipula en sis pisos. Cal recordar que els Castellers de les Gavarres són considerats "colla en formació" des del 2015. Els Vailets de Gelida van descarregar un tres de sis amb força solvència. De la seva banda, els Castellers de Terrassa van descarregar un quatre de set amb agulla, mantenint la mida en tot moment, el desè de la temporada.

A segona ronda la colla local va descarregar un tres de sis força treballat, i Vailets de Gelida va descarregar un quatre de sis, després d'un primer intent desmuntat. Els Castellers de Terrassa van descarregar un quatre de set maco i parat amb la peculiaritat que es va estrenar a segons un casteller de 60 anys.
 
A tercera els Castellers de les Gavarres van fer un quatre de cinc amb agulla net (tampoc comptat com a castell), i Vailets va descarregar amb alguna dificultat ben resolta un tres de sis amb agulla. De la seva banda, la colla blauturquesa va descarregar un tres de set, sense dificultats però no perfecte: no estava del tot quadrat a baixos i els segons van haver de rectificar una mica la seva posició.

Per acabar, a la ronda de pilars, la colla local va fer un pilar de quatre, igual que els Vailets. Els Castellers de Terrassa van optar per un pilar de cinc, amb la idea de continuar treballant l'estructura per poder pujar un pis més.

Després d'aquesta actuació s'obre un petit període de descans per als Castellers de Terrassa, ja que durant les tres primeres setmanes d'agost la colla farà la tradicional aturada estiuenca. El dia 23 retornaran als assaigs, i el dia 27 actuaran a la Festa Major de Matadepera. La segona part de la temporada es presenta intensa, amb nous reptes i amb nous castells a la vista i amb actuacions com la Diada de l'Avi Emili, el Concurs de Tarragona, la Diada de Xiquets de Reus o la Diada de la Colla.