Èxit de la representació d'«El Rei Lleó» per part d'usuaris i treballadors de Prodis

L'obra va portar uns 500 espectadors al Teatre Principal de Terrassa

Publicat el 20 de febrer de 2017 a les 13:42
Actualitzat el 20 de febrer de 2017 a les 13:59
El Teatre Principal va tornar a ser escenari d'una estrena de Prodis. Aquest cop, va ser el torn de El Rei Lleó, a càrrec del Servei de Teràpia Ocupacional de Prodis. L'obra, una adaptació pròpia i personal va anar a càrrec de 25 actors i actrius dels Serveis Ocupacionals de Prodis, dels centres Reina de la Pau i Ciutat de Terrassa, entre persones ateses i professionals.

La història escollida és la de la popular pel·lícula de Disney El rei lleó, que va escenificar el cadell obligat a emigrar del seu regne perquè, un cop mort el seu pare en una lluita fratricida pel poder, la seva vida corre perill. En terres llunyanes, uns personatges molt entranyables l'acullen i l'ajuden a créixer i a fer-se fort, per poder tornar a la seva terra i fer justícia.

Aquesta història va lligada a la crua realitat de dia d'avui, en què infants i famílies es veuen obligats a marxar de casa seva perquè les seves vides corren perill a causa de guerres injustes i cruels. Prodis va aprofitar l'acte per acollir-se a la campanya de la Plataforma Casa Nostra Casa Vostra, cridant ben fort un "Volem acollir!" per part de tots els més de 500 espectadors.

Tot seguit, la Coral de Prodis, composta per 27 cantaires i pel voluntari de la fundació Josep Puig, va oferir un concert amb cinc cançons del seu repertori. Aquest grup ja porta vuit anys de trajectòria i participa en nombrosos actes de Prodis o de la ciutat.

Els serveis de teràpia ocupacional de Prodis, tant per a persones amb discapacitat intel·lectual com per a persones amb paràlisi cerebral, cerquen aconseguir la màxima integració social de les persones, promovent tasques i activitats destinades a afavorir la seva autonomia, desenvolupant el seu potencial amb noves experiències, com aquesta posada en escena i el treball previ que hi ha al darrera on també el mateix vestuari i els decorats estan tots elaborats en els tallers d'ajustaments.