El PDECat de Terrassa torna a passar la pilota a Terrassa en Comú. Quan queden poc més de 24 hores per al ple d'investidura del nou alcalde de Terrassa, el líder dels demòcrates posa una condició a Xavi Matilla, líder dels comuns egarencs, per oferir-li el seu suport: que no els tanqui les portes del nou govern. Ara per ara, existeix un acord entre TeC i ERC-MES, però necessita el suport del PDECat i de la CUP.
Miquel Sàmper, portaveu del PDECat a l'Ajuntament de Terrassa, defensa un govern format pels catorze regidors de TeC, ERC-MES, PDECat i CUP, amb Xavi Matilla com a alcalde. En aquest sentit, recorda que vuit dels catorze regidors que poden propiciar el canvi a l'Ajuntament de Terrassa són independentistes i en destaca la seva "generositat".
"Demanem per última vegada que ens donem la confiança de fer el canvi real amb el govern dels catorze", expressa el líder demòcrata, que posa l'accent en arribar a un "acord per governar la ciutat". "Que sigui el govern dels catorze, i després que es despengi qui vulgui, no qui no el deixin estar", reitera. No posa per tant com a condició sine qua non formar part del govern, sinó triar en primera persona si hi volen ser o no.
"Defensem que els vuit regidors donem l'alcaldia a Terrassa en Comú, però fent un front comú i un govern sense apriorismes ideològics". Sàmper reconeix que "costa explicar a les nostres bases que donem suport a un partit que té una ideologia gairebé contrària a la nostra".
Aquest dimecres tindrà lloc una reunió a quatre entre els diferents grups implicats en la negociació, la primera després de multitud de reunions bilaterals en els darrers dies. El PDECat reclama poder tenir "un punt d'incidència" en el govern de la ciutat i creuen que des de l'oposició no podrien fer-ho. Admet, això sí, que s'haurien de dur a terme "polítiques progressistes" perquè és aquesta la majoria existent.
Alternativa independentista si no hi ha acord
Si no s'arriba a un acord, Sàmper posa sobre la taula una nova opció: proposar un candidat dels partits independentistes. "Per respecte a tots els votants d'ERC, CUP i PDECat, tenim l'obligació de plantejar una candidatura per part nostra. El contrari seria no fer cas al sentiment de moltíssima gent a Terrassa", manifesta el líder del PDECat.
Així, si la primera opció fracassa buscarien consens amb ERC-MES i la CUP per proposar un candidat independentista, "sigui la Maria Sirvent (CUP), l'Isaac Albert (ERC-MES) o nosaltres". Reconeix que, en aquest cas, les opcions que el candidat independentista sigui investit alcalde són "complicades". Tot passaria per buscar el suport de Terrassa en Comú. "Si no podem posar-nos d'acord amb 6+8, a veure el 8+6", resumeix. Les opcions reals, per tant, són remotes.
A banda del posicionament del grup municipal i de la direcció del PDECat a Terrassa, la decisió final es prendrà avui en una assemblea. "Al ple d'investidura defensaré el que em digui la meva assemblea", assegura Sàmper, que afegeix: "Exposaré pros i contres però no intentaré convèncer-la de res".
També aquest dimecres es reuniran els membres de Terrassa en Comú, d'una banda, i els de la CUP, de l'altra. Les hores prèvies al ple d'investidura seran intenses. "Demà hi haurà un matí llarg", augura Sàmper.
El PDECat exigeix a Terrassa en Comú que no els tanqui les portes del govern
Els demòcrates condicionen el seu suport a la investidura de Xavi Matilla a un "govern dels catorze" amb TeC, ERC-MES, PDECat i CUP | Si no arriben a un acord amb els comuns, posen sobre la taula una nova opció: proposar un candidat independentista
Ara a portada
Publicat el 15 de novembre de 2017 a les 12:50