08
de novembre
de
2023, 10:21
Actualitzat:
10:33h
El tram nord de la línia R4 entre Barcelona i Manresa entrarà en la primera fase del traspàs de Rodalies, segons han assegurat fonts del Govern a NacióManresa. En el redactat inicial de l’acord, però, no hi consta perquè el tram que va de Sant Vicenç de Calders i Barcelona inclou la circulació de trens de mercaderies des de Castellbisbal i encara s’ha de negociar com es gestionarà.
Així, en l’acord escrit només es van incloure les línies per on circulen exclusivament trens de titularitat catalana en el recorregut complet, però en una primera fase s’inclouran els trams per on no circulen transports de mercaderies o trens que tinguin inici o final a destinacions fora de Catalunya, i més endavant es tractaran els trams on hi ha serveis compartits.
L’acord, a més de les línies, inclou el traspàs de les estacions, els túnels, els ponts i el centre de control, "siguin o no de titularitat catalana", amb la qual cosa serà la comissió gestora del traspàs íntegre l’espai on s’haurà de negociar.
Hi haurà infraestructures que quedaran adherides a l’empresa pública Ifercat, però en alguns casos caldrà arribar a un acord amb el govern espanyol perquè les continuï gestionant Adif o bé que es faci un traspàs complet i que els trens paguin pel pas.
Així, en l’acord escrit només es van incloure les línies per on circulen exclusivament trens de titularitat catalana en el recorregut complet, però en una primera fase s’inclouran els trams per on no circulen transports de mercaderies o trens que tinguin inici o final a destinacions fora de Catalunya, i més endavant es tractaran els trams on hi ha serveis compartits.
L’acord, a més de les línies, inclou el traspàs de les estacions, els túnels, els ponts i el centre de control, "siguin o no de titularitat catalana", amb la qual cosa serà la comissió gestora del traspàs íntegre l’espai on s’haurà de negociar.
Hi haurà infraestructures que quedaran adherides a l’empresa pública Ifercat, però en alguns casos caldrà arribar a un acord amb el govern espanyol perquè les continuï gestionant Adif o bé que es faci un traspàs complet i que els trens paguin pel pas.