El Centre Cívic Maria Aurèlia Capmany acollirà demà dimarts la constitució de la Taula d’Infants i Joves de La Maurina, un òrgan consultiu creat dins el Pla de Barris de La Maurina. La Taula aplega els representants dels escolars del barri i, entre altres funcions, triarà els jocs infantils que s’instal·laran als diferents espais públics que s’han de rehabilitar dins del Pla de Barris. A la sessió de demà, aquest òrgan triarà els jocs i altres elements de mobiliari urbà del parc de l’Olivera. L’acte tindrà lloc a les 10 del matí.
La Taula està formada per 21 infants i joves que representen 200 alumnes de primària i secundària de les escoles Germans Amat, Maria Auxiliadora, Sant Domènec Savio i l’Institut Nicolau Copèrnic. L’escola Roc Alabern, de recent creació, no està representada perquè només té alumnes d’educació infantil i de primer de primària. Aquests dies els escolars del barri han triat els seus representants.
Aquesta és una iniciativa impulsada pel Pla de Barris de la Maurina en col·laboració amb el Patronat Municipal d' Educació, coordinada pel professor de didàctica de Ciències Socials de la Facultat de Pedagogia de la UAB Antoni Santisteban. El projecte pretén desenvolupar coneixements i competències relacionades amb la participació democràtica, donar als infants i joves eines per poder incidir en la transformació del seu barri i fomentar la reflexió, cooperació, diàleg i debat entre alumnes dels centres educatius de la zona.
Els alumnes treballaran durant dos anys aspectes relacionats amb el passat, el present i el futur del barri de la Maurina, l’associacionisme i les institucions per tal de fomentar la consciència dels valors democràtics. Les entitats del barri han col·laborat en l’elaboració del dossier didàctic del projecte i participaran també demà en la constitució de la Taula, apadrinant-la.
La Taula també triarà el nom d'un passatge del barri
A la sessió de demà i a les properes reunions, la Taula triarà, sobre una preselecció de models triats en base a criteris tècnics, quins jocs infantils i elements esportius s’instal·laran a la plaça de l’Olivera i a la plaça de la Maurina. L’òrgan participatiu triarà també un nom per un dels passatges del barri que seran reurbanitzats.
El passat dijous, 2 de juny, en una reunió a l’escola Maria Auxiliadora, es va presentar als 200 escolars la proposta de models a escollir. En aquella sessió, representants de l’Ajuntament i de l’entitat Dismifísics van exposar el projecte urbanístic de l’àrea dels blocs de VITASA, fent especial incidència en la reurbanització del Parc de l’Olivera, i van explicar què són les barreres arquitectòniques i la importància de la seva supressió. La reunió es va completar amb una visita a la zona per veure in situ l’espai en el que s’ubicaran els elements de jocs infantils i esportius que els infants i joves dels centres participants escullin.
El precedent del Districte 2
L’any 2008, en el marc del Pla de Barris del Districte 2 i amb la col·laboració del PAME, un equip de mestres dels barris de Ca n’Anglada, Torre-Sana, Montserrat i Vilardell van fer amb els seus alumnes un treball de divulgació del moviment associatiu i la seva relació amb la democràcia. Després de treballar diferents materials didàctics a l’escola sobre participació democràtica i associacionisme, 250 alumnes de cinquè i sisè de primària van triar els representants en una Taula d’Infants, que va escollir el nom d’una obra de Pla de Barris: la passarel·la de l’Amistat.
La Taula està formada per 21 infants i joves que representen 200 alumnes de primària i secundària de les escoles Germans Amat, Maria Auxiliadora, Sant Domènec Savio i l’Institut Nicolau Copèrnic. L’escola Roc Alabern, de recent creació, no està representada perquè només té alumnes d’educació infantil i de primer de primària. Aquests dies els escolars del barri han triat els seus representants.
Aquesta és una iniciativa impulsada pel Pla de Barris de la Maurina en col·laboració amb el Patronat Municipal d' Educació, coordinada pel professor de didàctica de Ciències Socials de la Facultat de Pedagogia de la UAB Antoni Santisteban. El projecte pretén desenvolupar coneixements i competències relacionades amb la participació democràtica, donar als infants i joves eines per poder incidir en la transformació del seu barri i fomentar la reflexió, cooperació, diàleg i debat entre alumnes dels centres educatius de la zona.
Els alumnes treballaran durant dos anys aspectes relacionats amb el passat, el present i el futur del barri de la Maurina, l’associacionisme i les institucions per tal de fomentar la consciència dels valors democràtics. Les entitats del barri han col·laborat en l’elaboració del dossier didàctic del projecte i participaran també demà en la constitució de la Taula, apadrinant-la.
La Taula també triarà el nom d'un passatge del barri
A la sessió de demà i a les properes reunions, la Taula triarà, sobre una preselecció de models triats en base a criteris tècnics, quins jocs infantils i elements esportius s’instal·laran a la plaça de l’Olivera i a la plaça de la Maurina. L’òrgan participatiu triarà també un nom per un dels passatges del barri que seran reurbanitzats.
El passat dijous, 2 de juny, en una reunió a l’escola Maria Auxiliadora, es va presentar als 200 escolars la proposta de models a escollir. En aquella sessió, representants de l’Ajuntament i de l’entitat Dismifísics van exposar el projecte urbanístic de l’àrea dels blocs de VITASA, fent especial incidència en la reurbanització del Parc de l’Olivera, i van explicar què són les barreres arquitectòniques i la importància de la seva supressió. La reunió es va completar amb una visita a la zona per veure in situ l’espai en el que s’ubicaran els elements de jocs infantils i esportius que els infants i joves dels centres participants escullin.
El precedent del Districte 2
L’any 2008, en el marc del Pla de Barris del Districte 2 i amb la col·laboració del PAME, un equip de mestres dels barris de Ca n’Anglada, Torre-Sana, Montserrat i Vilardell van fer amb els seus alumnes un treball de divulgació del moviment associatiu i la seva relació amb la democràcia. Després de treballar diferents materials didàctics a l’escola sobre participació democràtica i associacionisme, 250 alumnes de cinquè i sisè de primària van triar els representants en una Taula d’Infants, que va escollir el nom d’una obra de Pla de Barris: la passarel·la de l’Amistat.