
Representants d'ICV de Terrassa i Viladecavalls amb la diputada Marta Ribas Foto: ICV
Davant l'anunci del Conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya en el sentit que el Ministeri de Fomento s'ha compromès a reiniciar les obres de construcció del Quart Cinturó –Via orbital B-40- entre Abrera i Sabadell, ICV-EUiA ha reiterat el seu posicionament d'oposició a aquesta obra.
Carles Rodríguez -regidor d'ICV-EUiA i cap de llista d'ICV Viladecavalls- ha recordat que el tram del Quart Cinturó entre Viladecavalls i Olesa de Montserrat està paralitzat fa més de dos anys. "És l'enèsima vegada que anuncien la represa de les obres, ja no sabem si creure'ns-ho, sona electoralista" ha apuntat el regidor vilacavallenc. Rodriguez ha recordat que quan ICV formava part del govern local ja reclamaven al Ministeri de Foment que acabés les obres: "des d'ICV i Fem Viladecavalls exigim que es garanteixi la seguretat ja que ara mateix és una obra abandonada i que s'organitzi i planifiqui l'espai adjacent de l'obra" ha conclòs l'alcaldable.
El projecte del Quart Cinturó –Via orbital de Barcelona- no està vigent ja que es va declarar oficialment la caducitat del seu estudi d’impacte ambiental. "No es pot parlar de continuar una obra com el Quart Cinturó sense que se’n faci una reconsideració total, amb nous criteris de sostenibilitat ambiental i econòmica, en el sentit de substituir-lo per una “Ronda Vallès” que aprofita els corredors viaris ja existents, més propera als nuclis urbans i d’activitat productiva i amb menor impacte ambiental i menor costos" ha declarat la diputada d'ICV-EUiA, Marta Ribas.
Segons els ecosocialistes el govern de la Generalitat, d’acord amb el que ha aprovat reiteradament el Parlament de Catalunya, hauria de reclamar a Foment que li transfereixi tant les competències com els recursos pressupostaris destinats a les obres de la via orbital B-40, "per haver perdut el seu caràcter de Via de la xarxa bàsica estatal i passar a ser part de la xarxa viària que transcorre íntegrament i exclusivament en territori de Catalunya." "En aquest sentit, el govern de la Generalitat ha de donar compliment a allò previst en el vigent Pla Territorial Parcial de la Regió metropolitana de Barcelona i en el Pacte Nacional de Infraestructures, i redactar un nou projecte de comunicació inter-local entre les poblacions del Vallès, que respongui al model de ronda del Vallès" ha puntualitzat Ribas.
Pel que fa al tram Terrassa-Sabadell la regidora d'ICV-EUiA a l'Ajuntament de Terrassa, Eva Herrero, ha reivindicat la postura dels ecosocialistes: "El temps ens ha donat la raó. El que necessitem és un disseny que faciliti els desplaçaments inter-locals i amb els polígons d’activitat, amb elevada accessibilitat, velocitat moderada i adaptada al pas del transport públic, i fer-ho en el marc del Pla específic de mobilitat pel Vallès, que posi l’accent en la millora del transport públic, la xarxa ferroviària i la del tram-Vallès, els intercanviadors entre xarxa ferroviària, tramviària i de transport públic urbà i inter-urbà per carretera".