L’Ajuntament demana una subvenció per a finançar els plans d'ocupació

La Junta de Govern ho ha acordat amb l'objectiu de paliar els danys de la nevada del març

Publicat el 25 d’abril de 2010 a les 20:19
La Junta de Govern de l’Ajuntament de Terrassa ha ratificat el decret d’alcaldia pel qual el consistori sol·licita a la Generalitat una subvenció de prop de 24.000 € per a la realització de plans d’ocupació, d’acord amb el Decret 43/2010 del govern català, pel qual s’aproven mesures urgents per pal·liar els danys ocasionats i reduir els riscos del medi natural, amb motiu del temporal de neu del passat mes de març.

El decret ratificat avui estableix que l’Ajuntament de Terrassa sol·licitarà una subvenció per import de 23.816 € per a la realització d’un pla d’ocupació específic que permeti executar les mesures necessàries. L’empresa municipal Foment de Terrassa serà l’encarregada de la gestió del pla d’ocupació.

Per tal de poder sol·licitar la subvenció, el Servei de Medi Ambient ha elaborat un projecte que recull els danys i riscos detectats, les mesures per a fer-los front i l’estimació del cost dels recursos humans i materials per a dur a terme aquestes mesures. Segons aquest projecte, les nevades del mes de març van provocar danys moderats en les masses forestals del municipi. Es calcula que la superfície afectada és de 324 hectàrees, aproximadament. La zona més afectada va ser la part nord-oest del municipi, on el pes de la neu va trencar branques i arbres que fins i tot impedien el pas per alguns trams de camins. L’Ajuntament de Terrassa va fer una actuació d’urgència per a garantir que els camins fossin transitables. L’equip de manteniment dels entorns va emprar més de 100 hores de feina per a actuar sobre més d’una dotzena de camins. A les finques de propietat municipal (Torrebonica, Can Bonvilar i Can Casanoves) o de gestió municipal (finca de Mossèn Homs) l’afectació va ser baixa, per sota del 5%. La Generalitat i la Diputació de Barcelona han executat també diferents accions segons les seves competències.

Per tal de minimitzar els riscos d’incendis, netejar i condicionar les zones afectades, el servei de Medi Ambient considera necessari contractar 8 persones, que faran tasques de neteja, retirada i trituració del brancam caigut. Es formaran dos equips dirigits per tècnics municipals que treballaran durant 42 dies, en jornades de 7 hores de dilluns a divendres. Dels 42 dies feiners, els tres primers estaran dedicats a rebre la formació necessària.

El projecte determina que el material (eines, vestuari, elements de seguretat, etc.) dels treballadors i el tractament de la llenya retirada tindrà un cost aproximat de 27.200 €, que assumirà l’Ajuntament, mentre que la contractació del personal representarà 23.816 €, que és la quantitat que es demanarà a la Generalitat.