El Departament afirma en la nota de premsa que el treball analitzarà la funcionalitat de les infraestructures viàries i ferroviàries existents i previstes en aquest àmbit amb l'objectiu de potenciar una mobilitat sostenible. És aquest l'objectiu principal i aparent de la licitació i redacció del Pla de mobilitat del Vallès.
En la proposta presenta ja d'entrada una preconfiguració dels seus resultats, i el Pla es focalitza, bàsicament, en l'estudi d'oportunitat i avaluació del disseny i traçat de la B-40, segons el col·lectiu. "L'estudi que es licita dedica prop de la meitat del pressupost a definir l'encaix de la B-40 o Quart Cinturó, i tal com es recull en l'ordre d'estudi, el 38% del pressupost previst (112.000€) va dedicat directament a l'estudi d'oportunitat de la B-40. Encaix territorial, i a més cal tenir en compte que l'estudi de la mobilitat de B-40 ja està inclòs en el 48% del Pla de mobilitat", apunta el col·lectiu en un comunicat.
Així mateix, l'Ordre d'estudi determina ja uns paràmetres de disseny de la via, com a Via preferent amb accessos controlats, 1+1, 80 km/h, evidenciant que de fet es tracta d'un encàrrec que se centra en la B-40. "La Campanya vol posar de nou en evidència que l'objectiu d'aquest treball no ha de ser en cap cas dibuixar possibles traçats de la ronda del Vallès, sinó dur a terme una anàlisi de les infraestructures de transport existent en aquest àmbit metropolità, consensuar amb el territori les actuacions necessàries i establir les prioritats d'actuació", assenyalen.
"No té sentit encarregar un pla i alhora el detall de traçat i construcció d'una infraestructura sense saber si caldria fer el mateix amb altres infraestructures de mobilitat que podrien arribar a tenir una prioritat més elevada; o, el que és el mateix, posar el carro davant els bous", afegeixen en el comunicat. En aquest sentit la Campanya reclama que el primer acte d'aquest procés de redacció sigui la convocatòria del comitè de seguiment i del comitè de participació ciutadana i lamenta que la definició de l'encàrrec s'hagi realitzat sense tenir en compte ni els ajuntaments ni les entitats. Alhora, proposem que es defineixi un plenari format pels membres d'ambdós comitès.
Segons la Campanya, aquesta licitació "posa encara més en evidència que la Generalitat ha d'activar tots els mecanismes polítics, tècnics i jurídics per aturar el procés de licitació de l'estudi informatiu del Quart Cinturó entre Terrassa i la Roca del Vallès que impulsa el Ministerio de Fomento i publicat al BOE el passat 25 de juny".