
Ballart recollint el premi a Fuenlabrada Foto: A.T.
L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, acompanyat de la regidora d’Habitatge i Mediació Comunitària, Lluïsa Melgares, va recollir a Fuenlabrada el premi atorgat a l’Ajuntament de Terrassa per l’Associació Estatal de Directors i Gerents en Serveis Socials. El Premi en la modalitat d’Institució Pública ha recaigut enguany en els ajuntaments de Terrassa i Fuenlabrada per les seves iniciatives pioneres i rigoroses de mediació i de suport a les persones i famílies sobreendeutades i amenaçades pels desnonaments. El lliurament del premi es va fer en el marc de l’acte oficial del XXII Congrés Anual de l’Associació Estatal de Directors i Gerents en Serveis Socials, que va tenir lloc al Centre Cívic La Serna de Fuenlabrada.
En el seu discurs, Ballart va destacar que a Terrassa “hem obert camí a Catalunya i al conjunt d’Espanya, malgrat que la llei ens dóna un escàs marge, malgrat que no tenim les competències necessàries”. L’alcalde va afegir que “ara volem avançar per compartir experiències, coordinar respostes i impulsar els canvis legislatius que aquest país necessita des de fa dècades per què el dret a l’habitatge digne no sigui quelcom abstracte, sinó un dret real, protegit i exigible”.
L’alcalde va voler compartir aquest reconeixement amb “totes les persones i entitats socials de la nostra ciutat amb les que hem fet front al problema i hem buscat fórmules innovadores i pioneres per ajudar a resoldre’l. Ballart va fer esment de la feina realitzada per entitats com la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, Cáritas, Creu Roja, Federació d’Associacions de Veïns, col·legis d’advocats, procuradors i agents immobiliaris, gremi de constructors, Cambra de la Propietat i Agència de l’Habitatge de Catalunya, integrants de la Taula Local d’Habitatge Social junt amb l’Ajuntament de Terrassa.
“Aquest és un premi que compartim, però, sobretot, és un premi per a la gent que ha lluitat i lluita contra l’adversitat, per tirar endavant, per trobar feina, un habitatge digne, ajuts socials... Gent que a Terrassa, a Fuenlabrada i a tota la geografia espanyola ha patit i pateix l’impacte de la crisi econòmica i de polítiques estatals i autonòmiques sovint insensibles al dolor, a la desesperació de tantes persones i famílies”, va remarcar l’alcalde, que també va fer esment de la jornada de treball que la ciutat acollirà la setmana vinent al Vapor Universitari de Terrassa.